Discuss Scratch

MatthiasLubbertsen
Scratcher
18 posts

Vragen over Scratch

CoderdojoBOZ wrote:

In het kader van gamification wil ik een enquete maken in scratch.
Het is me duidelijk hoe je vragen en antwoorden kunt maken.
Maar is het ook mogelijk om de antwoorden van respondenten in te zien of op te slaan?

Maybe you are still a new scratcher, then you need to be active on Scratch for a while, share different projects and respond constructively in the community. After a few weeks, you will receive a notification inviting you to become a Scratcher.

Anyway, what you asked for.
If you are now a Scratcher, you can now check the variables whether you want a cloud variable or not.
I don't know exactly how the cloud variable works, but griffpatch does, so you can ask on his profile page: griffpatch

Hoi, ik ben MatthiasLubbertsen, ik ben een Schratcher die gewoon een beetje probeert in Scratch. Soms maak ik projecten in het Engels, maar meestal in het Nederlands. Ik vind dit een mooie tekst, omdat je soms ook kennis en inzicht nodig hebt om te programmeren.

Want het is de Heere die wijsheid schenkt, zijn woorden bieden kennis en inzicht. Spreuken 2:6

Dit is mijn beste project wat ik ooit heb gemaakt: ??? (I don't know what to call it…)!!!
Dit is mijn Profielpagina: MatthiasLubbertsen
MatthiasLubbertsen
Scratcher
18 posts

Vragen over Scratch

yintheTonne wrote:

een vraagje
hoe zet je game over in je spel?
wanneer groene vlag wordt aangeklikt
herhaal
als <raak ik [boulder?] ?> dan
keer om aan de rand
end
end
mss

Hoi, ik ben MatthiasLubbertsen, ik ben een Schratcher die gewoon een beetje probeert in Scratch. Soms maak ik projecten in het Engels, maar meestal in het Nederlands. Ik vind dit een mooie tekst, omdat je soms ook kennis en inzicht nodig hebt om te programmeren.

Want het is de Heere die wijsheid schenkt, zijn woorden bieden kennis en inzicht. Spreuken 2:6

Dit is mijn beste project wat ik ooit heb gemaakt: ??? (I don't know what to call it…)!!!
Dit is mijn Profielpagina: MatthiasLubbertsen
MatthiasLubbertsen
Scratcher
18 posts

Vragen over Scratch

game_maker_studio wrote:

hoe kan ik contact opnemen met het scratch team?
You will find a link at the bottom of every page of the Scratch website. It asks for an email address, a subject, and the message, along with an optional category.

Hoi, ik ben MatthiasLubbertsen, ik ben een Schratcher die gewoon een beetje probeert in Scratch. Soms maak ik projecten in het Engels, maar meestal in het Nederlands. Ik vind dit een mooie tekst, omdat je soms ook kennis en inzicht nodig hebt om te programmeren.

Want het is de Heere die wijsheid schenkt, zijn woorden bieden kennis en inzicht. Spreuken 2:6

Dit is mijn beste project wat ik ooit heb gemaakt: ??? (I don't know what to call it…)!!!
Dit is mijn Profielpagina: MatthiasLubbertsen
MatthiasLubbertsen
Scratcher
18 posts

Vragen over Scratch

Antieke-Spoel wrote:

Hoe zorg ik ervoor dat mijn sprite naar mijn muis toe gaat?
wanneer groene vlag wordt aangeklikt
herhaal
richt naar [mouse]
neem (10) stappen
end
wanneer groene vlag wordt aangeklikt
herhaal
als <raak ik [mouse] ?> dan
zend signaal [Stand still]
end
end
And then it should say somewhere here that if he receives the signal for stand still, he will stand still until the mouse moves on again.

Hoi, ik ben MatthiasLubbertsen, ik ben een Schratcher die gewoon een beetje probeert in Scratch. Soms maak ik projecten in het Engels, maar meestal in het Nederlands. Ik vind dit een mooie tekst, omdat je soms ook kennis en inzicht nodig hebt om te programmeren.

Want het is de Heere die wijsheid schenkt, zijn woorden bieden kennis en inzicht. Spreuken 2:6

Dit is mijn beste project wat ik ooit heb gemaakt: ??? (I don't know what to call it…)!!!
Dit is mijn Profielpagina: MatthiasLubbertsen
MatthiasLubbertsen
Scratcher
18 posts

Vragen over Scratch

WittePanter wrote:

ik heb een spel gedeeld. hoe is dit voor vrienden terug te vinden?
#1. If you go to the project page of your project then go to the address bar and click on the link, then click on ctrl + c (= for computer)
Then hold it down and click copy link address. (= for telephone)

#2. Tell your friends the scratch site and let them enter the name of your project in the Search box at the top.

Hoi, ik ben MatthiasLubbertsen, ik ben een Schratcher die gewoon een beetje probeert in Scratch. Soms maak ik projecten in het Engels, maar meestal in het Nederlands. Ik vind dit een mooie tekst, omdat je soms ook kennis en inzicht nodig hebt om te programmeren.

Want het is de Heere die wijsheid schenkt, zijn woorden bieden kennis en inzicht. Spreuken 2:6

Dit is mijn beste project wat ik ooit heb gemaakt: ??? (I don't know what to call it…)!!!
Dit is mijn Profielpagina: MatthiasLubbertsen
MatthiasLubbertsen
Scratcher
18 posts

Vragen over Scratch

call-me wrote:

rik079 wrote:

heeft dat katje eigenlijk een naam???
waarschijnlijk Scratch.
Scratch cat :-D

Hoi, ik ben MatthiasLubbertsen, ik ben een Schratcher die gewoon een beetje probeert in Scratch. Soms maak ik projecten in het Engels, maar meestal in het Nederlands. Ik vind dit een mooie tekst, omdat je soms ook kennis en inzicht nodig hebt om te programmeren.

Want het is de Heere die wijsheid schenkt, zijn woorden bieden kennis en inzicht. Spreuken 2:6

Dit is mijn beste project wat ik ooit heb gemaakt: ??? (I don't know what to call it…)!!!
Dit is mijn Profielpagina: MatthiasLubbertsen
Pteroscratcher
Scratcher
15 posts

Vragen over Scratch

Hoi!
JulesDesomer
Scratcher
22 posts

Vragen over Scratch

hoe kan ik de camera stilzetten

wanneer groene vlag wordt aangeklikt
zeg [help me aub]
wacht tot <><toets [spatie v] ingedrukt?>
zend signaal [hulp v]
zeg [dank je] (2) sec.

new ga naar https://stretch3.github.io/?adlt=strict&toWww=1&redig=7FA795B51DDF4C3EBC29CF54AA4F4860
katkitty-exe
New to Scratch
1 post

Vragen over Scratch

hoe maak je en copy van een sprite?
Puppysja
Scratcher
1 post

Vragen over Scratch

ik heb een vraag hoe zet je muziek op een projekt ?

Last edited by Puppysja (Jan. 4, 2024 17:12:34)

rafenbrynn
Scratcher
1 post

Vragen over Scratch

hoe krijg je een liedje op de achtergrond
lienetrien1
Scratcher
5 posts

Vragen over Scratch



@Rasazy1711 je moet 1ste al langer op scratch zitten en later kan je dan zelf een studio maken

Rasazy1711 wrote:

Hoe maak ik een studio?
lienetrien1
Scratcher
5 posts

Vragen over Scratch

hey met lienetrien 1 ik gebruik al een paar maanden scratch maar ik wil op mijn project een leuk nummer zetten (uploaden) maar hoe moet ik zoiets uploaden ??
Mislukte_hond666
New to Scratch
1 post

Vragen over Scratch

Hoe zorg je er voor dat je kan instellen of de letter groot of klein getekend wordt?
En hoe zorg je er dan voor dat je dit gemakkelijk kan aanpassen. Door gebruik te maken van een variabele.
JulesDesomer
Scratcher
22 posts

Vragen over Scratch

stuur jou probleem in

typ er ook bij dat er met blokken voor moet worden
veel succes in 2024 van JulesDesomer

Last edited by JulesDesomer (Feb. 6, 2024 15:46:20)


new ga naar https://stretch3.github.io/?adlt=strict&toWww=1&redig=7FA795B51DDF4C3EBC29CF54AA4F4860
JulesDesomer
Scratcher
22 posts

Vragen over Scratch

JulesDesomer wrote:

stuur jou probleem in

typ er ook bij dat er met blokken voor moet worden
veel succes in 2024 van JulesDesomer


new ga naar https://stretch3.github.io/?adlt=strict&toWww=1&redig=7FA795B51DDF4C3EBC29CF54AA4F4860
JulesDesomer
Scratcher
22 posts

Vragen over Scratch

scratch vragen als probleemen
vraag aan de kat:

scratchkat wrote:

probleem oplossen zijn leuke dingen
stel hier je vraag

Last edited by JulesDesomer (Feb. 6, 2024 15:57:48)


new ga naar https://stretch3.github.io/?adlt=strict&toWww=1&redig=7FA795B51DDF4C3EBC29CF54AA4F4860
soul_asriel
Scratcher
2 posts

Vragen over Scratch

Wat is de beste manier om populairder te worden met animaties? Mijn animaties zijn namelijk vrij specifiek en de animaties die ik maak waren vroeger trending op youtube maar het is nu wel een beetje over.
lienetrien1
Scratcher
5 posts

Vragen over Scratch

hoe maak je samen met een vriend een project op 2 verschillende accaunts ?

lienetrien1
Scratcher
5 posts

Vragen over Scratch

soul_asriel wrote:

Wat is de beste manier om populairder te worden met animaties? Mijn animaties zijn namelijk vrij specifiek en de animaties die ik maak waren vroeger trending op youtube maar het is nu wel een beetje over.
als ik u was zal ik veel mensen volgen en dan gaan die u volgen en dan krijgen die mensen die projecten op hun home denk ik

Powered by DjangoBB