Discuss Scratch

PinkyPepper
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

Hallo allemaal,

zijn er nog meer mensen die bij Nederlandstalige berichten regelmatig een melding van de slechte woorden detector krijgen als ze gewoon vriendelijke berichtjes schrijven? Ik word er een beetje gek van. Begrijpt die detector Nederlands? Ik heb steeds geen idee over welke woorden hij valt en ben dan genoodzaakt hele korte berichten te schrijven om ze toch te kunnen versturen.

Groetjes, PinkyPepper
SaDy2003
Scratcher
4 posts

Slechte woorden detector

wanneer ik signaal [ongeoorloofd taalgebruik v] ontvang
start geluid [boze gil v]
maak [ gevoel v] [ boos]
zeg [dit klopt toch niet!]
wacht tot <(gevoel) = [minder boos ]>
stop [dit script v]

Last edited by SaDy2003 (Jan. 8, 2015 16:15:59)

PinkyPepper
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

SaDy2003 wrote:

wanneer ik signaal [ongeoorloofd taalgebruik v] ontvang
start geluid [wat nou?! v]
maak [ gevoel v] [ boos]
zeg [dit klopt toch niet!]

;-)
Driesje44
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

Hahaha, ja het is vrij irritant, misschien kan je paddle2see een bericht sturen?
PinkyPepper
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

Driesje44 wrote:

Hahaha, ja het is vrij irritant, misschien kan je paddle2see een bericht sturen?

Als er meer mensen last van hebben, dan wil ik dat binnenkort wel een keer doen.
sdmeijer
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

PinkyPepper wrote:

Hallo allemaal,

zijn er nog meer mensen die bij Nederlandstalige berichten regelmatig een melding van de slechte woorden detector krijgen als ze gewoon vriendelijke berichtjes schrijven? Ik word er een beetje gek van. Begrijpt die detector Nederlands? Ik heb steeds geen idee over welke woorden hij valt en ben dan genoodzaakt hele korte berichten te schrijven om ze toch te kunnen versturen.

Groetjes, PinkyPepper

De detector begrijpt geen Nederlands, maar het kan zijn dat bepaalde Nederlandse woorden ook bestaan in het Engels (met evt. een andere betekenis). Ik heb er zelf nog nooit last van gehad. Mocht het nog een keer gebeuren, zou je me dan jouw tekst willen mailen (info fromScratchEd nl), dan wil ik wel voor je kijken waar het aan zou kunnen liggen.

Groet,

Sjoerd Dirk
(vertaler Scratch)
PinkyPepper
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

sdmeijer wrote:

PinkyPepper wrote:

Hallo allemaal,

zijn er nog meer mensen die bij Nederlandstalige berichten regelmatig een melding van de slechte woorden detector krijgen als ze gewoon vriendelijke berichtjes schrijven? Ik word er een beetje gek van. Begrijpt die detector Nederlands? Ik heb steeds geen idee over welke woorden hij valt en ben dan genoodzaakt hele korte berichten te schrijven om ze toch te kunnen versturen.

Groetjes, PinkyPepper

De detector begrijpt geen Nederlands, maar het kan zijn dat bepaalde Nederlandse woorden ook bestaan in het Engels (met evt. een andere betekenis). Ik heb er zelf nog nooit last van gehad. Mocht het nog een keer gebeuren, zou je me dan jouw tekst willen mailen (info fromScratchEd nl), dan wil ik wel voor je kijken waar het aan zou kunnen liggen.

Groet,

Sjoerd Dirk
(vertaler Scratch)

Beste Sjoerd Dirk,

dank voor je reactie. Met die blik heb ik ook al naar mijn berichtjes gekeken: zou er een woord in staan dat in het Engels iets anders betekent. Ik kwam er niet uit, maar misschien dat jij het er wel uitvist. Ik zal wat opsturen als het nog eens gebeurt.

Bedankt overigens voor al je vertaalwerk!!! Is erg prettig voor basisschoolkinderen, waaronder mijn eigen dochter, om Scratch in het Nederlands te kunnen gebruiken.

Groetjes!

PinkyPepper
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

PinkyPepper wrote:

Hallo allemaal,

zijn er nog meer mensen die bij Nederlandstalige berichten regelmatig een melding van de slechte woorden detector krijgen als ze gewoon vriendelijke berichtjes schrijven? Ik word er een beetje gek van. Begrijpt die detector Nederlands? Ik heb steeds geen idee over welke woorden hij valt en ben dan genoodzaakt hele korte berichten te schrijven om ze toch te kunnen versturen.

Groetjes, PinkyPepper

Hallo allemaal,

gisteren sprak ik met iemand over de bad word detector van Scratch en waarschijnlijk had hij de oplossing voor mijn probleem. Het woord “*” blijkt in het Engels een scheldwoord te zijn en waarschijnlijk filtert de bad word detector ook de variant “kunt” weg, waarmee je dus een veel voorkomend Nederlands woord niet kunt gebruiken…

Groetjes van PinkyPepper
PinkyPepper
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

PinkyPepper wrote:

PinkyPepper wrote:

Hallo allemaal,

zijn er nog meer mensen die bij Nederlandstalige berichten regelmatig een melding van de slechte woorden detector krijgen als ze gewoon vriendelijke berichtjes schrijven? Ik word er een beetje gek van. Begrijpt die detector Nederlands? Ik heb steeds geen idee over welke woorden hij valt en ben dan genoodzaakt hele korte berichten te schrijven om ze toch te kunnen versturen.

Groetjes, PinkyPepper

Hallo allemaal,

gisteren sprak ik met iemand over de bad word detector van Scratch en waarschijnlijk had hij de oplossing voor mijn probleem. Het woord “*” blijkt in het Engels een scheldwoord te zijn en waarschijnlijk filtert de bad word detector ook de variant “kunt” weg, waarmee je dus een veel voorkomend Nederlands woord niet kunt gebruiken…

Groetjes van PinkyPepper

Oké, ik had niet gedacht bovenstaand berichtje te kunnen versturen, maar het lukte dus wel en op de fora werkt de slechte woorden detector dus blijkbaar anders dan bij de berichtjes onder projecten. Hier is het woord dat ik getyped had automatisch door een ‘sterretje’ vervangen. Waar nu dat ‘sterretje’ staat, had ik dus “kunt” met een “c” getypt.
sdmeijer
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

PinkyPepper wrote:

PinkyPepper wrote:

PinkyPepper wrote:

Hallo allemaal,

zijn er nog meer mensen die bij Nederlandstalige berichten regelmatig een melding van de slechte woorden detector krijgen als ze gewoon vriendelijke berichtjes schrijven? Ik word er een beetje gek van. Begrijpt die detector Nederlands? Ik heb steeds geen idee over welke woorden hij valt en ben dan genoodzaakt hele korte berichten te schrijven om ze toch te kunnen versturen.

Groetjes, PinkyPepper

Hallo allemaal,

gisteren sprak ik met iemand over de bad word detector van Scratch en waarschijnlijk had hij de oplossing voor mijn probleem. Het woord “*” blijkt in het Engels een scheldwoord te zijn en waarschijnlijk filtert de bad word detector ook de variant “kunt” weg, waarmee je dus een veel voorkomend Nederlands woord niet kunt gebruiken…

Groetjes van PinkyPepper

Oké, ik had niet gedacht bovenstaand berichtje te kunnen versturen, maar het lukte dus wel en op de fora werkt de slechte woorden detector dus blijkbaar anders dan bij de berichtjes onder projecten. Hier is het woord dat ik getyped had automatisch door een ‘sterretje’ vervangen. Waar nu dat ‘sterretje’ staat, had ik dus “kunt” met een “c” getypt.

Dat lijkt inderdaad het probleem. Als je het woord ‘kunt’ vervangt door ‘kan’ is het nog steeds goed Nederlands en heb je waarschijnlijk geen problemen.
sdmeijer
Scratcher
100+ posts

Slechte woorden detector

P.S. Ik heb het Scratch-team gevraagd of ze dit kunnen aanpassen. ‘Je kunt’ wordt zoveel gebruikt dat het heel irritant is.
Zodra ik wat hoor, laat ik het hier weten.
HugoThePelican
Scratcher
22 posts

Slechte woorden detector

23456yuiop

Powered by DjangoBB