Discuss Scratch

Opisek
Scratcher
1000+ posts

Ekipa modująca

Witam!
Zbieram ludzi do oficjalnej ekipy modującej. Właśnie tworzę mój język programowania, który pozwoli na tworzenie modów do Scratch!
Będzie to działało podobnie jak Scratchy Junior, ale o wiele szybciej. Programowanie będzie wyglądało tak:

go.to 9; 7;
dir 50;
turn.right 30;

Najpierw piszemy nazwę polecenia, a potem jego argumenty. Po każdym argumencie stawiamy średnik ( ; ).
Są trzy eventy:

- Create (Gdy otrzyma “start”; gdy zostanie stworzony w jakiejś planszy)
- Step (Odpowiada blokiem “zawsze” na Scratch)
- Click (Kiedy klikniemy duszka)

Jeśli chciałbyś wprowadzić możliwość kodowania twojej gry, musisz pomyśleć o tym na samym początku.
Musisz skopiować duszka z mojego przyszłego projektu “Mod Tester” i dać go jako twojego głównego duszka.
Oczywiście wspomnij o mnie w podziękowaniach!

Last edited by Opisek (April 6, 2015 08:32:30)

GalaxyProgrammer
Scratcher
60 posts

Ekipa modująca

1. Stworzenie modów do Scratch? Jeśli chcesz tworzyć inne bloki niż istniejące, to jest to nieosiągalne.
2. Po co robić własne języki programowania, skoro będą one działać tak samo wolno (30 FPS, co przy innych językach programowania wynosi dość mało) jak Scratch?
3. A jeśli jest to robione dla żartów, np. systemy operacyjne w Scratch, to powodzenia
P.S. Sam chciałem zrobić coś takiego, ale zadałem sobie pytanie: “Po co wymyślać byle co skoro to, w czym teraz pracuję, jest wystarczające?”

Jeśli chodzi jednak o coś innego to napisz
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Ekipa modująca

Modowanie stworzonych projektów - mamy jakąś grę i ktoś chce zrobić moda, np. gdy kliknie duszka i on nie ma życia, to dostaje całe życie.
Mateusz2005
Scratcher
100+ posts

Ekipa modująca

Pytanie:
#1 To ma być język programowania?
Drugie trochę głupie:
#2 Jeżeli tak, to w jakim “języku programowania” ten program będzie?
Lub
To jest do tworzenia dodatków do Scratch'a czy powyższe?

Last edited by Mateusz2005 (Nov. 20, 2014 15:29:20)

Opisek
Scratcher
1000+ posts

Ekipa modująca

@up
(1::variables)
Nie umiem wyjaśnić. To trochę tak jakbyśmy na forum Scratch ręcznie robili bloki (Ja tak robię ), ale nie do końca
Wszystko się okaże gdy ukończę
(2::control)
W angielskim, ale zapewnię świetną pomoc w programowaniu, możemy wyszukiwać jaką dany blok ma nazwę, ile argumenty i co one oznaczają, przykładowo:
—————————————
Sprite go to (X) (Y)

SCRATCH:
go to x() y()

SPL:
go.to 1; 2;

ARGUMENTS:
1 - x
2 - y

CATEGORY:
Movements
—————————————

Do tego zrobię wyszukiwarkę frazy w liście.

(3::events)
W tym można tworzyć mody do gier. Najwyżej oceniane będą oczywiście w liście najlepszych modów do gry

Last edited by Opisek (Nov. 19, 2014 20:48:48)

GalaxyProgrammer
Scratcher
60 posts

Ekipa modująca

Ach, mody do gry… Co do tego języka programowania - Po co?! Jest gra, robi się w niej skrypty które ją modują, wrzuca się na oddzielny projekt jako np. Modyfikacja do gry <nazwa gry> - <nazwa modyfikacji>. Nie wiem po co robić do tego jakieś niepotrzebne kody, które na pewno nie będą wpływały na cokolwiek

Już kumam: Planujesz zrobić na forum jakiś dział “Modyfikacje”, w którym będą teksty, które będą zrozumiałe przez jakiś silnik zaprojektowany w języku Scratch. Według mnie lepiej zrobić tak jak napisałem wyżej, sam pomysł zaprojektowania języka programowania uważam za fajny, lecz taki trochę mało użyteczny ;D
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Ekipa modująca

Wszystko okaże się, gdy udostępnię.
mateusz507
Scratcher
100+ posts

Ekipa modująca

Ja się zgłaszam :D

when green flag clicked
ask [WHO?] and wait
if <(answer) = [you]> then

stop [all v]
end
mateusz507
Scratcher
100+ posts

Ekipa modująca

Opisek wrote:

Wszystko okaże się, gdy udostępnię.
A kiedy udostępnisz

when green flag clicked
ask [WHO?] and wait
if <(answer) = [you]> then

stop [all v]
end
Enterman
Scratcher
100+ posts

Ekipa modująca

Pomysł bezsensu! Po co robić mody do gry! A jak już chce zrobić parę modów to wolę używać opcji ,,Remix''
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Ekipa modująca

A jak chcesz użyć kilku na raz? Pomyśl!Gdyby każdy remixował kolejny to ja bym zrobił mod na zabijanie się i wszyscy by dedli od razu bo ja to dodałem. Mody będą udostępniane w jakiejś dyskusji lub w chmurze i ty wybierasz jakie mody chcesz mieć.
adamboro22
Scratcher
81 posts

Ekipa modująca

Zaczynam rozumieć twój pomysł
nobodyman
Scratcher
64 posts

Ekipa modująca

Moge się przyłączyć pomysł ciekawy. Też robie jezyk skryptowy ale z innym zamysłem, więc nie ma konkurencji.

ATLANTIS
Minecraftowiec
Scratcher
15 posts

Ekipa modująca

Opisek wrote:

Modowanie stworzonych projektów - mamy jakąś grę i ktoś chce zrobić moda, np. gdy kliknie duszka i on nie ma życia, to dostaje całe życie.
Wystarzczy takie cos:
Kiedy duszek Klikniety
Jezeli <Hp=0>
zmien Hp o (3)
Marwyk2003
Scratcher
50 posts

Ekipa modująca

@up

kiedy duszek kliknięty
jeżeli <[Hp] = [ 0]> to
zmień [ Hp] o (3)
end

Last edited by Marwyk2003 (Nov. 6, 2015 21:22:37)


Mistrz001
Scratcher
500+ posts

Ekipa modująca

Ja się zgłaszam
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Ekipa modująca

Minecraftowiec nie rozumiem ciebie…
Marwyk2003
Scratcher
50 posts

Ekipa modująca

A takie pytanie, w jakim języku wy to chcecie robić?

Opisek
Scratcher
1000+ posts

Ekipa modująca

Coś na styl normalnego Syntax, najbardziej podobne będą chyba C++ i GML (Game Maker Language; mało znany, aczkolwiek wiele potrafi)
Kolega chciał tu zaszpanować komentarzem w stylu “System prowadzony przez dwunastolatki stworzony bloczkami scratchowymi”
MaKo13
Scratcher
59 posts

Ekipa modująca

Opisek wrote:

Coś na styl normalnego Syntax, najbardziej podobne będą chyba C++ i GML (Game Maker Language; mało znany, aczkolwiek wiele potrafi)
Kolega chciał tu zaszpanować komentarzem w stylu “System prowadzony przez dwunastolatki stworzony bloczkami scratchowymi”
Bardzo ciekawe. Kontynuj proszę.

Z całego serca życzę Ci bana.

Powered by DjangoBB

Standard | Mobile