Discuss Scratch

Eryk852
New to Scratch
3 posts

jak to zrobić

jak zrobić tak że by mysz chodziła za myszką?
Bueno2
Scratcher
100+ posts

jak to zrobić

w myszy wstawiamy skrypt:
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze

jeżeli <nie <dotyka [wskaźnik myszy v] ?>> to
ustaw w stronę [wskaźnik myszy v]
przesuń o (10) kroków

end

end

my signature was eated by evil omnom-kumquat
Opisek
Scratcher
1000+ posts

jak to zrobić

Nie zgodzę się!
Lepsze byłyby te dwa skrypty:
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze

ustaw w stronę [wskaźnik myszki v]
jeżeli <(odległość do [wskaźnik myszki v]) > [5]>
przesuń o ((odległość do [wskaźnik myszki v]) / (liczba::custom)) kroków
end
end

W miejsce “liczba” dajesz liczbę. Im mniejsza ta liczba, tym szybciej mysz będzie chodziła.

Tutaj jest efekt działania tych skryptów: http://scratch.mit.edu/projects/33475232/

W suwaku “Speed” na górze ekranu ustalasz szybkość, czyli liczbę w miejscu “liczba” w skrypcie podanym wyżej.

Last edited by Opisek (Nov. 22, 2014 06:57:46)

Eryk852
New to Scratch
3 posts

jak to zrobić

lepsze jest to od bueno2 dzięki
GalaxyProgrammer
Scratcher
60 posts

jak to zrobić

Ja zawsze staram się skrypty ze sobą łączyć. Według mnie jest to tylko zbędne zaśmiecanie kodu
Opisek
Scratcher
1000+ posts

jak to zrobić

Rzeczywiście! Już poprawiłem.
emcia23
Scratcher
11 posts

jak to zrobić

tak jest najprościej i najmniej dokładnie, ale działa, jak nie wierzycie to sbie zbaczcie mój projekt latający stworek
kiedy kliknięto zieloną flagę
idź do [wskaźnik myszki v]
(to skrypt do duszka myszy u ciebie)
MatesJoker
Scratcher
3 posts

jak to zrobić

kiedy kliknięto zieloną flagę
przesuń o (10) kroków
Opisek
Scratcher
1000+ posts

jak to zrobić

@up up
Ciągle wszyscy popełniają ten sam błąd:
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze::variables //Nie zapominać o tym!!!

idź do [wskaźnik myszki v]
end

@up
???
Jak to ma działać?
Kiedy włączasz projekt duszek idzie o 10 kroków w kierunku początkowym i nic.
(1::variables)
zawsze

zawsze

zawsze



end

end

end
Ile mam o tym powtarzać? Ten blok nie gryzie mimo, że ma kształt paszczy, jak to opisali na wiki.
(2::control)
Duszek idzie 10 kroków w kierunku początkowym. ?????????????????
Nie zapomniałeś tego bloku?
ustaw w stronę [wskaźnik myszki v]

Last edited by Opisek (Nov. 23, 2014 16:54:27)

dabus7
Scratcher
100+ posts

jak to zrobić

jak sie ruszac:
kiedy klawisz [prawo] naciśnięty
przesuń o (10) kroków

kiedy klawisz [lewo] naciśnięty
przesuń o (-10) kroków

kiedy klawisz [góra] naciśnięty
zmień y o (10)

kiedy klawisz [dół] naciśnięty
zmień y o (-10)

b
i
u
s

s
u
i
b

biusuib
dabus7
Scratcher
100+ posts

jak to zrobić

kiedy duszek kliknięty
pokaż zmienną [wynik]

b
i
u
s

s
u
i
b

biusuib
Zielistka
Scratcher
6 posts

jak to zrobić

A jak zrobić ze ścianą ???
Zielistka
Scratcher
6 posts

jak to zrobić

Tak aby duszek nie przechodził przez ścianę ???
Opisek
Scratcher
1000+ posts

jak to zrobić

Gdzie zawędrował ten temat? Dwa posty dabusa są zupełnie bez związku + kolejny raz powtarzam jak zrobić ładny skrypt chodzenia strzałkami:
kiedy klawisz [strzałka w górę v] naciśnięty
powtarzaj aż <nie <klawisz [strzałka w górę v] naciśnięty?>>

zmień y o (5)
end
kiedy klawisz [strzałka w dół v] naciśnięty
powtarzaj aż <nie <klawisz [strzałka w dół v] naciśnięty?>>

zmień y o (-5)
end
kiedy klawisz [strzałka w lewo v] naciśnięty
powtarzaj aż <nie <klawisz [strzałka w lewo v] naciśnięty?>>

zmień x o (-5)
end
kiedy klawisz [strzałka w prawo v] naciśnięty
powtarzaj aż <nie <klawisz [strzałka w prawo v] naciśnięty?>>

zmień x o (5)
end
Odpowiadam na pytanie Zielistki:
Dobrze jest zrobić coś jak:
jeżeli na brzegu, odbij się
Więc robimy nowy blok:
definiuj jeżeli dotyka (obiekt), odbij się
jeżeli <dotyka (obiekt::custom) ?> to

obróć w prawo o (180) stopni
powtarzaj aż <nie <dotyka (obiekt::custom) ?>>

przesuń o (1) kroków
end

end
Zmienna obiekt ma być zmienną tekstową.

Wynik:
jeżeli dotyka [], odbij się::custom
W wolne pole wpisujemy dokładną nazwę duszka, od którego mamy się odbijać.

Żeby działało ciągle możemy wsadzić to do bloku zawsze:
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli dotyka [ściana], odbij się::custom
end

Porównanie:
  jeżeli dotyka [ściana], odbij się::custom
jeżeli na brzegu, odbij się

Według mnie taki blok powinien zostać oficjalnie wprowadzony do Scratch.

Druga opcja stworzona dla labiryntów:

kiedy klawisz [strzałka w górę v] naciśnięty
powtarzaj aż <nie <klawisz [strzałka w górę v] naciśnięty?>>

zmień x o (5)
jeżeli <dotyka koloru (kolor::control) ?> to

zmień x o (-5)
end
end

Resztę skryptów (strzałka w dół, prawo, lewo) robimy tak samo jak pokazałem na górze dodając ten blok jeżeli.
(color::control)
Klikasz w to pole, a następnie w ścianę na scenie - wkładasz tutaj kolor ściany.

Last edited by Opisek (Nov. 26, 2014 17:26:01)

Bueno2
Scratcher
100+ posts

jak to zrobić

zrobiłem taki projekt. http://scratch.mit.edu/projects/36174376/

my signature was eated by evil omnom-kumquat
Bueno2
Scratcher
100+ posts

jak to zrobić

@up up
nie
obróć w prawo o (90) stopni
tylko
obróć w prawo o (180) stopni

my signature was eated by evil omnom-kumquat
Opisek
Scratcher
1000+ posts

jak to zrobić

dabus7
Scratcher
100+ posts

jak to zrobić

zmień efekt [kolor] o (25)

b
i
u
s

s
u
i
b

biusuib
dabus7
Scratcher
100+ posts

jak to zrobić

jak tak jest, to widac biały ekran, ale duszki nie są białe.
kiedy kliknięto zieloną flagę
ustaw przezroczystość kamery na (0) %

Last edited by dabus7 (Dec. 2, 2014 17:49:07)


b
i
u
s

s
u
i
b

biusuib
Opisek
Scratcher
1000+ posts

jak to zrobić

@up Nie………………..

Nie masz kamery to ci nic nie pokazuje.

Last edited by Opisek (Dec. 2, 2014 17:53:14)

Powered by DjangoBB

Standard | Mobile