Discuss Scratch

heldlaw
Scratcher
80 posts

VRAGEN HIER KUN JE VRAGEN OVER ALES

KVdA134 wrote:

Spreek je Nederlands en heb je vragen over Scratch? Onze school maakte een site met vele antwoorden en Nederlandse lessen: ironscratcteam.wordpress.com

Wauw, dat is echt een mooie website met veel Nederlandstalig lesmateriaal. Voor iedereen die nieuwsgierig is geef ik hier het correcte adres (KVdA134 had helaas een tikfoutje gemaakt):

https://ironscratchteam.wordpress.com/
AnimationBear
Scratcher
6 posts

rik079 wrote:

wisten jullie al dat de offline bewerker 2.0 een coole easteregg bevat????

als het goed is weet je hoe je de taal moet instellen (links naast het scratchlogo de bol). daar staat meouw tussen. die moet je aanklikken, dan lees je alles in kattentaal!!!!!

Ja, dat kan volgens mij ook in Scratch online
Zou het daar alleen niet doen want ik probeerde het een keer en toen was een deel van de website verdwenen….

wanneer [meow] wordt ingedrukt
verdwijn
start geluid [oops]
zeg [Sorry, die delen van de website ben je kwijt] (2) sec.
zeg [Oftwel: meow meow meow] (2) sec.

Er is trouwens ook een “Edible Scratch”, die is wel gewoon normaal
ocean20012
Scratcher
24 posts

KVdA134 wrote:

Spreek je Nederlands en heb je vragen over Scratch? Onze school maakte een site met vele antwoorden en Nederlandse lessen: ironscratcteam.wordpress.com
Misschien kunnen jullie een forum maken, anders kun je geen vragen stellen.
ocean20012
Scratcher
24 posts

AnimationBear wrote:

rik079 wrote:

wisten jullie al dat de offline bewerker 2.0 een coole easteregg bevat????

als het goed is weet je hoe je de taal moet instellen (links naast het scratchlogo de bol). daar staat meouw tussen. die moet je aanklikken, dan lees je alles in kattentaal!!!!!

Ja, dat kan volgens mij ook in Scratch online
Zou het daar alleen niet doen want ik probeerde het een keer en toen was een deel van de website verdwenen….

wanneer [meow] wordt ingedrukt
verdwijn
start geluid [oops]
zeg [Sorry, die delen van de website ben je kwijt] (2) sec.
zeg [Oftwel: meow meow meow] (2) sec.

Er is trouwens ook een “Edible Scratch”, die is wel gewoon normaal
lol
Dragonnier
Scratcher
24 posts

juiophuh

je suis la si tu a besoin d'aide
vas voir mes projets si tu en a envie
goodie_games
Scratcher
1 post

delen werkt niet wat nu?
heldlaw
Scratcher
80 posts

goodie_games wrote:

delen werkt niet wat nu?
Je hebt gisteren een project gedeeld, en vandaag nog twee. Die zijn voor iedereen zichtbaar op jouw profielpagina. Dus ik zou zeggen, delen werkt prima!

Houd er rekening mee dat pas gedeelde projecten niet direct te vinden zijn via de zoekbalk bovenin de Scratch-website. Ze moeten eerst geindexeerd worden, en dat kan een paar dagen duren. Kijk morgen nog eens; als je dan nog steeds denkt dat het niet goed zit, geef dan hier duidelijk aan wat er precies mis gaat volgens jou. “Het werkt niet” is te vaag; vertel wat je ziet, wat je mist, wat voor error je krijgt.