Discuss Scratch

Opisek
Scratcher
1000+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?



Witam!
W tym temacie piszemy skrypty zastępujące istniejące bloki oraz skrypty zastępujące bloki, których nie ma.

Last edited by Opisek (June 3, 2015 06:49:19)

Opisek
Scratcher
1000+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

Gdyby nie było
nadaj [ v]
i
kiedy otrzymam [ v]
można byłoby zrobić tak:
//Zamiast "nadaj":
ustaw [message1 v] na [1]
//trzeba pamiętać, żeby w skrypcie "gdy zielona flaga kliknięta" wstawić ustaw [message1] na [0]!
//Zamiast "kiedy otrzymam"
zawsze

jeżeli <(message1) = [1]> to
ustaw [message1 v] na [0]
jakaś akcja::move
end

end
Skoro nie ma
zmień kostium o ()::looks
można zrobić tak:
definiuj zmień kostium o (numer)
ustaw [stary numer kostiumu v] na (kostium #)
powtarzaj aż <(kostium #) = ((stary numer kostiumu) + (numer::custom))>

następny kostium
end
Powyższy blok działa na liczbach ujemnych jak i na liczbach dodatnich bo:
liczba + -liczba2 = liczba - liczba2

Last edited by Opisek (May 25, 2015 13:54:43)

popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

Opisek wrote:

Gdyby nie było
nadaj [ v]
i
kiedy otrzymam [ v]
można byłoby zrobić tak:
//Zamiast "nadaj":
ustaw [message1 v] na [1] //trzeba pamiętać, żeby w skrypcie "gdy zielona flaga kliknięta" wstawić ustaw [message1] na [0]!
//Zamiast "kiedy otrzymam"
zawsze

jeżeli <(message1) = [1]> to
ustaw [message1 v] na [0]
jakaś akcja::move
end

end
Nie ma bloku gdy zielona flaga kliknięta tylko kiedy kliknięto zieloną flagę
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

define przenieś (number1) z [lista1] do (number2) z [lista2]
wstaw (element (number1) z (lista1)) na pozycji (number2) do (lista2)
usuń (number1) z (lista1)
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

popek04 wrote:

define przenieś (number1) z [lista1] do (number2) z [lista2]
wstaw (element (number1) z (lista1)) na pozycji (number2) do (lista2)
usuń (number1) z (lista1)
Niestety, żeby zrobić “z (lista1)” trzeba zhakować Scratch: http://scratch.mit.edu/discuss/topic/1810/
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

Opisek wrote:

popek04 wrote:

define przenieś (number1) z [lista1] do (number2) z [lista2]
wstaw (element (number1) z (lista1)) na pozycji (number2) do (lista2)
usuń (number1) z (lista1)
Niestety, żeby zrobić “z (lista1)” trzeba zhakować Scratch: http://scratch.mit.edu/discuss/topic/1810/
Polecam ten projekt. Aby zmienić blok użyj plecaka
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

popek04 wrote:

Opisek wrote:

popek04 wrote:

define przenieś (number1) z [lista1] do (number2) z [lista2]
wstaw (element (number1) z (lista1)) na pozycji (number2) do (lista2)
usuń (number1) z (lista1)
Niestety, żeby zrobić “z (lista1)” trzeba zhakować Scratch: http://scratch.mit.edu/discuss/topic/1810/
Polecam ten projekt. Aby zmienić blok użyj plecaka
Świetne! Dzięki za informację. Na pewno skorzystam.
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

Opisek wrote:

popek04 wrote:

Opisek wrote:

popek04 wrote:

define przenieś (number1) z [lista1] do (number2) z [lista2]
wstaw (element (number1) z (lista1)) na pozycji (number2) do (lista2)
usuń (number1) z (lista1)
Niestety, żeby zrobić “z (lista1)” trzeba zhakować Scratch: http://scratch.mit.edu/discuss/topic/1810/
Polecam ten projekt. Aby zmienić blok użyj plecaka
Świetne! Dzięki za informację. Na pewno skorzystam.
Tylko pamiętaj żeby do plecaka włożyć DEFINE a potem przeciągnąć po oknie
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

Opisek wrote:

(…)
Skoro nie ma
zmień kostium o ()::looks
można zrobić tak:
definiuj zmień kostium o (numer)
ustaw [stary numer kostiumu v] na (kostium #)
powtarzaj aż ((stary numer kostiumu) + (numer::custom))

następny kostium
end
Powyższy blok działa na liczbach ujemnych jak i na liczbach dodatnich bo:
liczba + -liczba2 = liczba - liczba2

A ja zrobiłbym tak:
define zmień kostium o (#)
zmień kostium na ((kostium #)+(#))
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

popek04 wrote:

Opisek wrote:

(…)
Skoro nie ma
zmień kostium o ()::looks
można zrobić tak:
definiuj zmień kostium o (numer)
ustaw [stary numer kostiumu v] na (kostium #)
powtarzaj aż ((stary numer kostiumu) + (numer::custom))

następny kostium
end
Powyższy blok działa na liczbach ujemnych jak i na liczbach dodatnich bo:
liczba + -liczba2 = liczba - liczba2

A ja zrobiłbym tak:
define zmień kostium o (#)
zmień kostium na ((kostium #)+(#))
Twój sposób zadziałałby dopiero wtedy, kiedy nazwałbyś kostiumy po kolei 1,2,3,4,5 itd.
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

popek04 wrote:

Nie ma bloku gdy zielona flaga kliknięta tylko kiedy kliknięto zieloną flagę
To samo
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

Opisek wrote:

popek04 wrote:

Opisek wrote:

(…)
Skoro nie ma
zmień kostium o ()::looks
można zrobić tak:
definiuj zmień kostium o (numer)
ustaw [stary numer kostiumu v] na (kostium #)
powtarzaj aż ((stary numer kostiumu) + (numer::custom))

następny kostium
end
Powyższy blok działa na liczbach ujemnych jak i na liczbach dodatnich bo:
liczba + -liczba2 = liczba - liczba2

A ja zrobiłbym tak:
define zmień kostium o (#)
zmień kostium na ((kostium #)+(#))
Twój sposób zadziałałby dopiero wtedy, kiedy nazwałbyś kostiumy po kolei 1,2,3,4,5 itd.
Nie, jeśli w polu na nazwę kostiumu będzie numer, blok zmieni kostium na numer kostiumu.
Przykład
Nr kostiumu Nazwa kositumu
1 Scratch Cat
2 GOBO
3 formula1
4 2
5 Backdrop
W takiej sytuacji:
zmień kostium na [2 v] // zmienia kostium na "2"

zmień kostium na ((2)+(0)) // zmienia kostium żeby jego # był równy 2+0 a więc mamy kostium "GOBO"
Zobacz też: post #17.

Last edited by popek04 (Nov. 14, 2014 16:46:14)

Opisek
Scratcher
1000+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

@up Aha, fajnie. Nie wiedziałem o tej funkcji.
P.S. W powyższej sytuacji zamiast cytatu lepiej byłoby użyć @up, zajęłoby to mniej miejsca.
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

Opisek wrote:

@up Aha, fajnie. Nie wiedziałem o tej funkcji.
P.S. W powyższej sytuacji zamiast cytatu lepiej byłoby użyć @up, zajęłoby to mniej miejsca.
chyba zacznę używać @up albo @(numer postu)
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

popek04 wrote:

Opisek wrote:

@up Aha, fajnie. Nie wiedziałem o tej funkcji.
P.S. W powyższej sytuacji zamiast cytatu lepiej byłoby użyć @up, zajęłoby to mniej miejsca.
chyba zacznę używać @up albo @(numer postu)
HURA!!! ZACZĄŁEM UŻYWAĆ @UP
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

//Zamiast bloku
zatrzymaj [wszystkie skrypty duszka v]::cap//category=control
//można zrobić
zatrzymaj [inne skrypty duszka v]
zatrzymaj [ten skrypt v]
popek04
Scratcher
100+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

@ zmień kostium o #
Liczba może być potraktowana jak liczba, albo jak tekst. Jeśli jest liczbą ustawia kostium#. Jeśli jest tekstem, ustawia nazwę kostiumu

Zobacz też: post #12.

Last edited by popek04 (Nov. 14, 2014 16:47:04)

Charmind
Scratcher
500+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

dwa bloczki
definiuj czy (A) to text/liczba?
jeżeli <((A) + 0::operators) = (A)> to::cstart control
ustaw [B v] na [liczba]
w przeciwnym razie::celse
ustaw [B v] na [text]
end::cend


definiuj przestań mówić
powiedz [] przez (0) s

Last edited by Charmind (May 23, 2015 20:50:31)

Mistrz001
Scratcher
500+ posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

popek04 wrote:

Opisek wrote:

popek04 wrote:

define przenieś (number1) z [lista1] do (number2) z [lista2]
wstaw (element (number1) z (lista1)) na pozycji (number2) do (lista2)
usuń (number1) z (lista1)
Niestety, żeby zrobić “z (lista1)” trzeba zhakować Scratch: http://scratch.mit.edu/discuss/topic/1810/
Polecam ten projekt. Aby zmienić blok użyj plecaka
Ale ten projekt jest nieudostępniony
pk444
New Scratcher
40 posts

Co by było, gdyby nie było? Co zrobić jeśli nie ma?

poprzedni kostium
zmień kostium na [ ((kostium #) - (1))]

Powered by DjangoBB