Discuss Scratch

popek04
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Cześć piszcie tutaj pomysły na nowe rzeczy w scratchu. Mogą być np. nowe bloki i komentarze do nich. Można skorzystać z bloku
definiuj 

Zacznę od mojego pomysłu:
<klawisz [; v] naciśnięty?>//nowe klawisze do wyboru
define poprzedni kostium//jest tylko blok następny kostium
zmień kostium na ((kostium #::looks)-(1))

Proszę nie dodawać obraźliwych treści, ponieważ zostaną zgłoszone i nie zgłaszać moich postów


Last edited by popek04 (Aug. 7, 2015 19:55:42)



kiedy zaczynam jako klon ::hat control
sklonuj [siebie v] ::control
usuń tego klona ::cap control
Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

(list cloud) //   lista chmura
PILNE! strona czwarta post nr 65

Last edited by Bueno2 (Oct. 25, 2014 12:08:51)


my signature was eated by evil omnom-kumquat
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

(czy (5) to [liczba/tekst]) //category=operators


((współrzędna x) z [wskaźnik myszy v])

((współrzędna y) z [wskaźnik myszy v])


kiedy otrzymam [ v] //category=control
(blok kiedy otrzymam dla klonów)

Możliwość nagrywania dźwięku/kamery w grze i jego edytowania.
Np. Przez całą grę jest nagrywany dźwięk i obraz, a gdy przegramy pokazuje się 5 ostatnich sekund i jaką zrobiliśmy reakcję
Oczywiście wszystko by się usuwało po końcu gry.
Albo w jakimś systemie operacyjnym możliwość nagrania się i edytowania np. podwyżyć głos i dodać latający kapelusz.
(To było by trudniejsze, ale można pomarzyć)

Last edited by Opisek (Oct. 10, 2014 18:33:05)

Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

(() ^ ()) // category=operators

kiedy <> // category=events
kiedy skrypt rozpoczęty // category=events // to miała być czapka
definiuj kiedy skrypt rozpoczęty // to było do tego bloku kiedy czasomierz > 0.1


kiedy [czasomierz v] > (0.1)

Last edited by Bueno2 (Oct. 6, 2014 15:15:13)


my signature was eated by evil omnom-kumquat
Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

<fałsz> // category=operators
<prawda> // category=operators

my signature was eated by evil omnom-kumquat
popek04
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Opisek wrote:

<czy (5) to [liczba/tekst v]::operators>
(…)

Bueno2 wrote:

<fałsz> // category=operators
<prawda> // category=operators
To są bloki z podróbki scratcha snap!. Więcej na ten temat na forum podróbka scratch'a


kiedy zaczynam jako klon ::hat control
sklonuj [siebie v] ::control
usuń tego klona ::cap control
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

@up up
Właśnie o to chodzi!
Scratch też ma je mieć! Są świetne musisz przyznać i bardzo by się nam przydały.
Dodatkowo chciałbym zaproponować jeszcze kilka bloków (tak, niektóre też są ze Snap!).

Gdy w jakimś bloku z tym: ◀ ▶ klikniemy ◀ usuwane jest jedno pole, gdy klikniemy ▶ dodawane jest jedno pole.

Tryb turbo [włączony v] // category=sensing

kiedy dotyka [ v] odbij //category=motion

(połącz [tekst] [inny tekst] [jeszcze inny tekst] ◀ ▶) // category=operators

Otwórz stronę: [link] // category=sensing

(Czy duszek [ v] odtwarza dźwięk [ v]) //category=sensing

Niech [ v] przestanie mówić/pytać //category=looks

zatrzymaj [Duszek1 v]

przesuń zmienną [ v] do x:[] y:[] //category=variables

przesuń listę [ v] do x:[] y:[] //category=list

((1) + (2) + (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) - (2) - (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) * (2) * (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) / (2) / (3) ◀ ▶) //category=operators

((2)^(3)) //category=operators

((3)≤(3)) //category=operators

((3)≤(3)≤(4) ◀ ▶) //category=operators

((3)≥(3)) //category=operators

((4)≥(3)≥(3) ◀ ▶) //category=operators

((4)>(3)>(3) ◀ ▶) //category=operators

((3)<(3)<(4) ◀ ▶) //category=operators

((3)≠(5)) //category=operators

<<> i < > i <> ◀ ▶> //category=operators

<<> lub < > lub <> ◀ ▶> //category=operators

definicja: nazwa bloku <((zmienna)+(2))=(5)> //category=custom

definicja: nazwa bloku <(litera (1) z (element (1 v) z [lista v]))=(5)> //category=custom //itd. itp.

(nazwa bloku) //category=custom //jeżeli spełniony jest warunek z definicji zwraca true, jeśli nie false

(tryb turbo) //category=sensing //zwraca true lub false

zatrzymaj dźwięki [Duszek1 v] //category=sound

Last edited by Opisek (Oct. 11, 2014 12:16:54)

popek04
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Opisek wrote:

@up up
Właśnie o to chodzi!
Scratch też ma je mieć! Są świetne musisz przyznać i bardzo by się nam przydały.
Dodatkowo chciałbym zaproponować jeszcze kilka bloków (tak, niektóre też są ze Snap!).

Tryb turbo [włączony v] // category=sensing

kiedy dotyka [ v] odbij //category=motion

(join [tekst] [inny tekst] [jeszcze inny tekst] ◀ ▶) // category=operators

Otwórz stronę: [link] // category=sensing
(…)
// Zabezpieczeniem przed wyłączeniem trybu turbo będzie ten skrypt

kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
tryb turbo [włączony v] ::sensing
end

when green flag clicked
forever
turbo mode [on v] ::sensing
end

Last edited by popek04 (Oct. 11, 2014 13:15:58)



kiedy zaczynam jako klon ::hat control
sklonuj [siebie v] ::control
usuń tego klona ::cap control
Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

(instrument) // category=sound
(efekt [ v] // category=looks
zatrzymaj [wszystko oprócz tego skryptu v]::stack

rozpocznij projekt jeszcze raz::cap // category=control

Last edited by Bueno2 (Oct. 16, 2014 18:53:41)


my signature was eated by evil omnom-kumquat
Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Opisek wrote:

@up up
Właśnie o to chodzi!
Scratch też ma je mieć! Są świetne musisz przyznać i bardzo by się nam przydały.
Dodatkowo chciałbym zaproponować jeszcze kilka bloków (tak, niektóre też są ze Snap!).

Gdy w jakimś bloku z tym: ◀ ▶ klikniemy ◀ usuwane jest jedno pole, gdy klikniemy ▶ dodawane jest jedno pole.

Tryb turbo [włączony v] // category=sensing

kiedy dotyka [ v] odbij //category=motion

(połącz [tekst] [inny tekst] [jeszcze inny tekst] ◀ ▶) // category=operators

Otwórz stronę: [link] // category=sensing

(Czy duszek [ v] odtwarza dźwięk [ v]) //category=sensing

Niech [ v] przestanie mówić/pytać //category=looks

zatrzymaj [Duszek1 v]

przesuń zmienną [ v] do x:[] y:[] //category=variables

przesuń listę [ v] do x:[] y:[] //category=list

((1) + (2) + (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) - (2) - (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) * (2) * (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) / (2) / (3) ◀ ▶) //category=operators

((2)^(3)) //category=operators

((3)≤(3)) //category=operators

((3)≤(3)≤(4) ◀ ▶) //category=operators

((3)≥(3)) //category=operators

((4)≥(3)≥(3) ◀ ▶) //category=operators

((3)≠(5)) //category=operators

<<> i < > i <> ◀ ▶> //category=operators

<<> lub < > lub <> ◀ ▶> //category=operators

definicja: nazwa bloku <((zmienna)+(2))=(5)> //category=custom

definicja: nazwa bloku <(litera (1) z (element (1 v) z [lista v]))=(5)> //category=custom //itd. itp.

(nazwa bloku) //category=custom //jeżeli spełniony jest warunek z definicji zwraca true, jeśli nie false

(tryb turbo) //category=sensing //zwraca true lub false

zatrzymaj dźwięki [Duszek1 v] //category=sound
nieźle! z tym wszystkimi które są w tym temacie to powinni zrobić scratch 2.1 (teraz jest 2.0)

my signature was eated by evil omnom-kumquat
Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

definicja: nazwa bloku <((zmienna)+(2))=(5)> //category=custom

definicja: nazwa bloku <(litera (1) z (element (1 v) z [lista v]))=(5)> //category=custom //itd. itp.

(nazwa bloku) //category=custom //jeżeli spełniony jest warunek z definicji zwraca true, jeśli nie false
do czego te 3 bloki służą???

Last edited by Bueno2 (Oct. 11, 2014 06:44:35)


my signature was eated by evil omnom-kumquat
Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Bueno2 wrote:

Opisek wrote:

@up up
Właśnie o to chodzi!
Scratch też ma je mieć! Są świetne musisz przyznać i bardzo by się nam przydały.
Dodatkowo chciałbym zaproponować jeszcze kilka bloków (tak, niektóre też są ze Snap!).

Gdy w jakimś bloku z tym: ◀ ▶ klikniemy ◀ usuwane jest jedno pole, gdy klikniemy ▶ dodawane jest jedno pole.

Tryb turbo [włączony v] // category=sensing

kiedy dotyka [ v] odbij //category=motion

(połącz [tekst] [inny tekst] [jeszcze inny tekst] ◀ ▶) // category=operators

Otwórz stronę: [link] // category=sensing

(Czy duszek [ v] odtwarza dźwięk [ v]) //category=sensing

Niech [ v] przestanie mówić/pytać //category=looks

zatrzymaj [Duszek1 v]

przesuń zmienną [ v] do x:[] y:[] //category=variables

przesuń listę [ v] do x:[] y:[] //category=list

((1) + (2) + (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) - (2) - (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) * (2) * (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) / (2) / (3) ◀ ▶) //category=operators

((2)^(3)) //category=operators

((3)≤(3)) //category=operators

((3)≤(3)≤(4) ◀ ▶) //category=operators

((3)≥(3)) //category=operators

((4)≥(3)≥(3) ◀ ▶) //category=operators

((3)≠(5)) //category=operators

<<> i < > i <> ◀ ▶> //category=operators

<<> lub < > lub <> ◀ ▶> //category=operators

definicja: nazwa bloku <((zmienna)+(2))=(5)> //category=custom

definicja: nazwa bloku <(litera (1) z (element (1 v) z [lista v]))=(5)> //category=custom //itd. itp.

(nazwa bloku) //category=custom //jeżeli spełniony jest warunek z definicji zwraca true, jeśli nie false

(tryb turbo) //category=sensing //zwraca true lub false

zatrzymaj dźwięki [Duszek1 v] //category=sound
nieźle! z tym wszystkimi które są w tym temacie to powinni zrobić scratch 2.1 (teraz jest 2.0)
lub nawet 2.2 czy 2.3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

my signature was eated by evil omnom-kumquat
Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Opisek wrote:

@up up
Właśnie o to chodzi!
Scratch też ma je mieć! Są świetne musisz przyznać i bardzo by się nam przydały.
Dodatkowo chciałbym zaproponować jeszcze kilka bloków (tak, niektóre też są ze Snap!).

Gdy w jakimś bloku z tym: ◀ ▶ klikniemy ◀ usuwane jest jedno pole, gdy klikniemy ▶ dodawane jest jedno pole.

Tryb turbo [włączony v] // category=sensing

kiedy dotyka [ v] odbij //category=motion

(połącz [tekst] [inny tekst] [jeszcze inny tekst] ◀ ▶) // category=operators

Otwórz stronę: [link] // category=sensing

(Czy duszek [ v] odtwarza dźwięk [ v]) //category=sensing

Niech [ v] przestanie mówić/pytać //category=looks

zatrzymaj [Duszek1 v]

przesuń zmienną [ v] do x:[] y:[] //category=variables

przesuń listę [ v] do x:[] y:[] //category=list

((1) + (2) + (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) - (2) - (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) * (2) * (3) ◀ ▶) //category=operators

((1) / (2) / (3) ◀ ▶) //category=operators

((2)^(3)) //category=operators

((3)≤(3)) //category=operators

((3)≤(3)≤(4) ◀ ▶) //category=operators

((3)≥(3)) //category=operators

((4)≥(3)≥(3) ◀ ▶) //category=operators

((3)≠(5)) //category=operators

<<> i < > i <> ◀ ▶> //category=operators

<<> lub < > lub <> ◀ ▶> //category=operators

definicja: nazwa bloku <((zmienna)+(2))=(5)> //category=custom

definicja: nazwa bloku <(litera (1) z (element (1 v) z [lista v]))=(5)> //category=custom //itd. itp.

(nazwa bloku) //category=custom //jeżeli spełniony jest warunek z definicji zwraca true, jeśli nie false

(tryb turbo) //category=sensing //zwraca true lub false

zatrzymaj dźwięki [Duszek1 v] //category=sound
to jest głupie! usuń z tego postu blok:
Otwórz stronę: [link]  // category=sensing
zastanów się, człowieku!
skąd wziąłeś taki durny blok?!

Last edited by Bueno2 (Oct. 11, 2014 11:00:18)


my signature was eated by evil omnom-kumquat
Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

<pyta?> // category=sensing

my signature was eated by evil omnom-kumquat
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Bueno2 wrote:

definicja: nazwa bloku <((zmienna)+(2))=(5)> //category=custom

definicja: nazwa bloku <(litera (1) z (element (1 v) z [lista v]))=(5)> //category=custom //itd. itp.

<nazwa bloku> //category=custom //jeżeli spełniony jest warunek z definicji zwraca true, jeśli nie false
do czego te 3 bloki służą???

To są dwa bloki tylko w jednym dałem dwa przykłady.
Tworzymy własny warunek, który wkładamy do “jeżeli”.
//Tutaj definiujemy warunek
Definicja: nazwa bloku <> //category=custom
//A to jest sam warunek
nazwa bloku::boolean //category=custom
//Przykład
Definicja: nazwa bloku <(zmienna) = [1]> //category=custom

jeżeli (nazwa bloku::custom)
zagraj dźwięk [pop]
end
//jeśli spełniony jest warunek z definicji, w tym przypadku jeśli zmienna równa się 1, grany jest dźwięk pop

Last edited by Opisek (Oct. 11, 2014 12:26:07)

Bueno2
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Opisek wrote:

Bueno2 wrote:

definicja: nazwa bloku <((zmienna)+(2))=(5)> //category=custom

definicja: nazwa bloku <(litera (1) z (element (1 v) z [lista v]))=(5)> //category=custom //itd. itp.

<nazwa bloku> //category=custom //jeżeli spełniony jest warunek z definicji zwraca true, jeśli nie false
do czego te 3 bloki służą???
To są dwa bloki tylko w jednym dałem dwa przykłady.
Tworzymy własny warunek, który wkładamy do “jeżeli”.
//Tutaj definiujemy warunek
Definicja: nazwa bloku <> //category=custom
//A to jest sam warunek
<nazwa bloku> //category=custom
//Przykład
Definicja: nazwa bloku <(zmienna) = [1]> //category=custom

jeżeli (nazwa bloku)// to ma być fioletowe, a nie pomarańczowe
zagraj dźwięk [pop]
end
//jeśli spełniony jest warunek z definicji, w tym przypadku jeśli zmienna równa się 1, grany jest dźwięk pop[/quote]
aaa!!! już łapię!

Last edited by Bueno2 (Oct. 11, 2014 12:07:14)


my signature was eated by evil omnom-kumquat
Opisek
Scratcher
1000+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Bueno2 wrote:

(instrument) // category=sound 
//(instrument) Przydatna opcja, np. dajemy to na duży odczyt i pokazane jest jaki instrument jest aktualnie włączony. Ja bym dodał też:
(numer instrumentu) //category=sound
//jakbyśmy mieli kostiumy 1-14, każdy to jakiś instrument, można byłoby zrobić to:
zmień kostium na (numer instrumentu)

(efekt [ v]) // category=looks //chyba chodzi o to, że np. mam efekt rybie oko i ten blok zwraca wartość efektu. Nawet fajne.
zatrzymaj [wszystko oprócz tego skryptu v] // category=control

rozpocznij projekt jeszcze raz // category=control
//Lepsze było by to:
Zrestartuj projekt::cap //category=control

Last edited by Opisek (Oct. 11, 2014 12:24:41)

Opisek
Scratcher
1000+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

Bueno2 wrote:

to jest głupie! usuń z tego postu blok:
Otwórz stronę: [link]  // category=sensing
zastanów się, człowieku!
skąd wziąłeś taki durny blok?!

To może być dobre. Dodatkowo powinni zrobić wielki komunikat z treścią:

Opuszczasz stronę Scratch.
Czy, chcesz przejść na tę stronę: link? Ekipa Scratch nie ponosi odpowiedzialności za tę stronę!
(TAK) (NIE)

Last edited by Opisek (Oct. 11, 2014 12:21:58)

Opisek
Scratcher
1000+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

[Duszek1 v] pyta?::boolean //category=sensing
[Duszek1 v] mówi?::boolean //category=sensing
wyczyść [swoje v] pieczątki::pen
wyczyść [swoje v] ślady pisaka::pen
kolor pisaka::reporter //category=pen
grubość pisaka::reporter //category=pen
odcień pisaka::reporter //category=pen
//fajnie byłoby, gdybyście przywrócili ten blok:
zawsze, jeżeli <>::c //category=control
end

//możliwość zmiany nazwy listy

Last edited by Opisek (Oct. 11, 2014 12:36:48)

popek04
Scratcher
100+ posts

Nowe rzeczy w scratchu

([zmienna v]) //możliwość wyboru zmiennej
([lista v]::list) //możliwość wyboru listy
//zmiana nazwy listy
= = = = = = = = = =
<[   ]::operators>
//np. dodajemy blok

kiedy kliknięto zieloną flagę
usuń (wszystko v) z [lista v]
dodaj [true] do [lista v]
// i wtedy
<(element (1 v) z [lista v])::operators //true
//albo można dodać
<[true]::operators> //true
<[false]::operators> //false
<[coś innego]::operators> //false


kiedy zaczynam jako klon ::hat control
sklonuj [siebie v] ::control
usuń tego klona ::cap control

Powered by DjangoBB

Standard | Mobile