Discuss Scratch

ZigglerGames
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

Siemka, wiecie może, czemu ten skrypt nie działa, gdy chcę, aby dźwięk włączał się w tym momencie?
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli <<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> to
ustaw głośność na (100) %
zagraj dźwięk [ v] i czekaj
w przeciwnym razie
ustaw głośność na (0) %
endend
PL_DkD_PL
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

ale tylko taki masz skrypt? bez niczego przed?
AANNTTOONNII
Scratcher
1000+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

Po co dałeś “w przeciwnym razie”?
ZigglerGames
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

PL_DkD_PL, mam tylko taki skrypt, bez żadnych innych.
AANNTTOONNII, żeby nie było słychać dźwięku.
PL_DkD_PL
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

zrób tak
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli <<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> to
ustaw głośność na (100) %
zagraj dźwięk [ v]
w przeciwnym razie
zatrzymaj wszystkie dźwięki
end
end
paczekwmasle
Scratcher
500+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

PL_DkD_PL wrote:

zrób tak
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli <<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> to
ustaw głośność na (100) %
zagraj dźwięk [ v]
w przeciwnym razie
zatrzymaj wszystkie dźwięki
end
end
to ustaw głośność na 100% może być chyba na samym początku i to wystarczy

Last edited by paczekwmasle (May 19, 2020 12:54:48)


podpisano @paczekwmasle
ZigglerGames
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

paczekwmasle wrote:

PL_DkD_PL wrote:

zrób tak
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli <<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> to
ustaw głośność na (100) %
zagraj dźwięk [ v]
w przeciwnym razie
zatrzymaj wszystkie dźwięki
end
end
to ustaw głośność na 100% może być chyba na samym początku i to wystarczy
Wtedy będzie cały czas dźwięk się odtwarzał, a nie przerwie się, gdy nie kliknę klawisza jakiegoś.
paczekwmasle
Scratcher
500+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

ZigglerGames wrote:

Wtedy będzie cały czas dźwięk się odtwarzał, a nie przerwie się, gdy nie kliknę klawisza jakiegoś.
nie no, jak będzie spełniony pierwszy warunek to zagra dźwięk, a jak nie będzie spełniony to go zatrzyma. Jeżeli nigdzie nie zmieniasz wartości dźwięku na inną niż 100, to nie musisz jej zmieniać za każdym obrotem pętli

podpisano @paczekwmasle
PL_DkD_PL
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

PL_DkD_PL wrote:

zrób tak
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli <<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> to
ustaw głośność na (100) %
zagraj dźwięk [ v]
w przeciwnym razie
zatrzymaj wszystkie dźwięki
end
end
w sumie lepsze będzie
kiedy kliknięto zieloną flagę
ustaw [grane v] na [0]
ustaw głośność na (100) %
zawsze
jeżeli <<<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> i <(grane) = [0]>> to
zagraj dźwięk [ v]
ustaw [grane v] na [1]
w przeciwnym razie
zatrzymaj wszystkie dźwięki
ustaw [grane v] na [0]
end
end

Last edited by PL_DkD_PL (May 19, 2020 13:37:41)

paczekwmasle
Scratcher
500+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

@PL_DkD_PL faktycznie, tamten raczej nie będzie działał

podpisano @paczekwmasle
ZigglerGames
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

PL_DkD_PL wrote:

PL_DkD_PL wrote:

zrób tak
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli <<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> to
ustaw głośność na (100) %
zagraj dźwięk [ v]
w przeciwnym razie
zatrzymaj wszystkie dźwięki
end
end
w sumie lepsze będzie
kiedy kliknięto zieloną flagę
ustaw [grane v] na [0]
ustaw głośność na (100) %
zawsze
jeżeli <<<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> i <(grane) = [0]>> to
zagraj dźwięk [ v]
ustaw [grane v] na [1]
w przeciwnym razie
zatrzymaj wszystkie dźwięki
ustaw [grane v] na [0]
end
end
W sumie to powinno pomóc, dzięki mordki!
AANNTTOONNII
Scratcher
1000+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

PL_DkD_PL wrote:

w sumie lepsze będzie

Dlaczego to ma być lepsze? Przecież nigdzie nie używasz tych zmiennych…
PL_DkD_PL
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

Używam
... <<> i <(grane) = [0]>> :: grey
dlatego by dźwięki na siebie nie nachodziły i by wciąż sprawdzało
Powinienem jednak chyba usunąć to < i > a wsadzić osobno grane = 0
AANNTTOONNII
Scratcher
1000+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

PL_DkD_PL wrote:

Używam
... <<> i <(grane) = [0]>> :: grey
dlatego by dźwięki na siebie nie nachodziły i by wciąż sprawdzało
Powinienem jednak chyba usunąć to < i > a wsadzić osobno grane = 0

Nie, nie używasz tego.
paczekwmasle
Scratcher
500+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

AANNTTOONNII wrote:

PL_DkD_PL wrote:

Używam
... <<> i <(grane) = [0]>> :: grey
dlatego by dźwięki na siebie nie nachodziły i by wciąż sprawdzało
Powinienem jednak chyba usunąć to < i > a wsadzić osobno grane = 0

Nie, nie używasz tego.
Używa w głównym warunku

podpisano @paczekwmasle
PL_DkD_PL
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

<<<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> i <(grane) = [0]>>
to ten warunek /\
ZigglerGames
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

PL_DkD_PL wrote:

<<<dotyka koloru [#46eec0] ?> i <<klawisz [ v] naciśnięty?> lub <klawisz [ v] naciśnięty?>>> i <(grane) = [0]>>
to ten warunek /\
Właśnie, to ten warunek AANNTTOONNII
AANNTTOONNII
Scratcher
1000+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

paczekwmasle wrote:

Używa w głównym warunku

Przecież to nie ma sensu. Nie lepiej od razu zrobić zwykłego if-a, a nie if-a z “w przeciwnym razie”?
PL_DkD_PL
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

po co? Nie trzeba
ZigglerGames
Scratcher
100+ posts

Odtwarzanie dźwięku w odpowiednim momencie

AANNTTOONNII wrote:

paczekwmasle wrote:

Używa w głównym warunku

Przecież to nie ma sensu. Nie lepiej od razu zrobić zwykłego if-a, a nie if-a z “w przeciwnym razie”?
To wtedy nie działa w ogóle, jak nie dasz tego:
jeżeli <> to 



w przeciwnym razie

end

Powered by DjangoBB

Standard | Mobile