Discuss Scratch

HappyCat460
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
Bimbam360
Scratcher
100+ posts

Jak zrobić grę online?

HappyCat460 wrote:

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To troche trudne.

3D I I
————————————————————————————————————————
HappyCat460
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

Bimbam360 wrote:

HappyCat460 wrote:

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To troche trudne.
Do tego potrzebne byłyby listy w chmurze. Ale to w innej dyskusji.
Bimbam360
Scratcher
100+ posts

Jak zrobić grę online?

HappyCat460 wrote:

Bimbam360 wrote:

HappyCat460 wrote:

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To troche trudne.
Do tego potrzebne byłyby listy w chmurze. Ale to w innej dyskusji.
https://scratch.mit.edu/discuss/topic/399722/?page=1#post-3968277

3D I I
————————————————————————————————————————
AANNTTOONNII
Scratcher
1000+ posts

Jak zrobić grę online?

Jest to bardzo trudne z wielu powodów. Min.
  • Zmienne chmurowe można zapisywać i odczytywać tylko w ramach jednego projektu. Twój projekt musiałby zawierać więc zarówno serwer i klienta i musiałby przydzielać je automatycznie.
  • Projekt musi rozpoznawać użytkowników używających obecnie projektu. Oczywiście nie może to działać na zasadzie “ustawienia zmiennej” bo użytkownik może opuścić projekt bez ostrzeżenia, Jeżeli to był klient to pół biedy, ale z serwerem jest kłopot…
  • Chmura jest wolna.
  • Limit danych chmurowych jest bardzo mały.

A to jedynie wierzchołek góry lodowej…
pomanczowy
Scratcher
7 posts

Jak zrobić grę online?

Bimbam360 wrote:

HappyCat460 wrote:

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To troche trudne.
Trochę?
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.


Bimbam360
Scratcher
100+ posts

Jak zrobić grę online?

pomanczowy wrote:

Bimbam360 wrote:

HappyCat460 wrote:

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To troche trudne.
Trochę?
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.
Oczywiście.

3D I I
————————————————————————————————————————
PL_DkD_PL
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

pomanczowy wrote:

Bimbam360 wrote:

HappyCat460 wrote:

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To troche trudne.
Trochę?
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.
Nowi scracherzy nie mogli by w ogóle tego zrobić, bo nie mogą używać chmury.
HappyCat460
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

PL_DkD_PL wrote:

pomanczowy wrote:

Bimbam360 wrote:

HappyCat460 wrote:

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To troche trudne.
Trochę?
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.
Nowi scracherzy nie mogli by w ogóle tego zrobić, bo nie mogą używać chmury.
I o to mi chodziło.
HappyCat460
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

pomanczowy wrote:

Bimbam360 wrote:

HappyCat460 wrote:

Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To troche trudne.
Trochę?
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.
Oczywiście że nie możesz używać chmury.
PL_DkD_PL
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

HappyCat460 wrote:

Oczywiście że nie możesz używać chmury.
kto?
MentolMen
Scratcher
1000+ posts

Jak zrobić grę online?

zależy od tego jak skomplikowana jest gra
żeby móc w ogóle to zrobić, to trzeba mieć status scratchera, nowi użytkownicy nie mogą tego zrobić.
jeśli już się weźmie podstawowy na klient/serwer, to jakieś podstawowe gierki można zrobić. Np: wysyłając w chmurze x i y duszków zrobić np: grę platformową online.
paczekwmasle
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

PL_DkD_PL wrote:

kto?
nowy scratcher

podpisano @paczekwmasle
AANNTTOONNII
Scratcher
1000+ posts

Jak zrobić grę online?

MentolMen wrote:

zależy od tego jak skomplikowana jest gra
żeby móc w ogóle to zrobić, to trzeba mieć status scratchera, nowi użytkownicy nie mogą tego zrobić.
jeśli już się weźmie podstawowy na klient/serwer, to jakieś podstawowe gierki można zrobić. Np: wysyłając w chmurze x i y duszków zrobić np: grę platformową online.
Tyle, że w tych grach multiplayer będzie co najwyżej fajnym dodatkiem. Możesz sobie pogolądać jak inni chodzą, ale strzelanki z lagiem 2s nie zrobisz… Multipleyer nie będzie więc właściwym “celem gry”, czy “głównym elementem”. Nie wiem jak to określić.
PL_DkD_PL
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

Po prosu będzie dodatkiem.
MentolMen
Scratcher
1000+ posts

Jak zrobić grę online?

hmm
da się zrobić grę, tylko to naprawdę zależy od tego jaka to jest gra
np: czy strzelanie pociskami jest możliwe? no zależy, ale tak
da się zrobić np: strzelankę online, w której głównym elementem będzie własnie online
ogromną przeszkodą jest limitacja rozmiaru chmury, więc gra nie obsługiwałaby wielu graczy
ale zrobienie 1vs1 nawet “szybkiej” gry jest możliwe, tylko trzeba to zrobić w dobry sposób i lag nie będzie taki duży.
oczywiscie, to nie bedzie nawet blisko poziomu strzelanek multi.
PL_DkD_PL
Scratcher
500+ posts

Jak zrobić grę online?

I do 8 graczy (chyba że się zakoduje np. 2 graczy do jednej zmiennej, bo znaków na zmienną można mieć 311)

Last edited by PL_DkD_PL (April 29, 2020 15:07:40)

AANNTTOONNII
Scratcher
1000+ posts

Jak zrobić grę online?

MentolMen wrote:

tylko trzeba to zrobić w dobry sposób i lag nie będzie taki duży.

Są różne metody minimalizacji lagów. Jedna polega na tym, że równolegle symulujesz grę na serwerze i lokalnie co jakiś czas synchronizując ją z serwerem. Dzięki tem możesz zrobić np. płynną animację chodzenia, ale nie strzelankę… Przez dwie sekundy dobry gracz zdążyłby już chyba wybić całą przeciwną drużynę, a przecież właśnie tyle zajmie przesłanie informacji o wystrzeleniu pocisku…

Chmura rzeczywiście może się przydać do zrobienia, nie wiem, brydża multiplayer, ale strzelanka z lagiem 2s do pokazywania w domu dla seniorów to jest absurd.
MentolMen
Scratcher
1000+ posts

Jak zrobić grę online?

nie mowie o grach pokroju cs'a
ale
czołgi z mniejszą częstotliwością strzału
poza tym
są różne sposoby kodowania tego w chmurze i działania projektu
można np:
przy każdym strzale: kodować x y użytkownika, jego broń, statystyki i milion innych głupot
i co chwila koordynować gdzie jest ten strzał, jego x i y
a można raz wysłać x i y użytkownika i śledzenie strzału odbywa się lokalnie w projekcie, nie w chmurze
a bron, statystyki czy inne rzeczy
są wysyłane raz przy zmianie
i tylko potwierdzenie czy strzał trafił, czy nie
(nie myślałem nad tym długo, więc pewnie da się to zrobić znaczine lepiej)
mówie po prostu
że jeśli zoptymalizujemy to maksymalnie i uprościmy
to da się zrobić coś dobrego, ale mało skomplikowanego.
ale może to być spektakularne i to bardzo.
AANNTTOONNII
Scratcher
1000+ posts

Jak zrobić grę online?

To jest też kwestia tego na ile można ufać użytkownikowi… W scratchu gdzie oszukiwanie w grach multiplayer jest bardzo łatwe nie ma chyba sensu tworzyć skomplikowanych systemów walidacji i można ufać użytkownikowi w nieskończonym zakresie co wiele upraszcza i przyspiesza. I tak pozostaje w strzelance co najmniej jeden problem związany z opóźnieniem. Nawet jeśli ufałbyś użytkownikowi co do daty wystrzelenia pocisku to ta informacja o dacie i tak dotrze za te “2 sekundy”. Jeżeli serwer jest osobnym komputerem to nie ma problemu, ale jeżeli w projekcie, który jest serwerem ktoś gra to jeżeli on wystrzeli ten pocisk sekundę później to informacja o tym zostanie przetworzona natychmiast i ten gracz może np. zabić gracza, który teoretycznie powinien go zabić sekundę wcześniej. Więc nawet jeżeli rozwiążesz wszystkie inne problemy związane z opóźnieniem to pozostanie ci ten jeden związany z tym, że ktoś może grać na serwerze. To tak jakby na mistrzostwach CS-a ktoś był połączony kablem z serwerownią, a reszta grała gdzieś w boliwii na internecie satelitarnym.

Powered by DjangoBB