Discuss Scratch
- HappyCat460
- Scratcher
500+ posts
Jak zrobić grę online?
Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
- HappyCat460
- Scratcher
500+ posts
Jak zrobić grę online?
Do tego potrzebne byłyby listy w chmurze. Ale to w innej dyskusji.To troche trudne. Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
- Bimbam360
- Scratcher
100+ posts
Jak zrobić grę online?
https://scratch.mit.edu/discuss/topic/399722/?page=1#post-3968277Do tego potrzebne byłyby listy w chmurze. Ale to w innej dyskusji.To troche trudne. Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
- AANNTTOONNII
- Scratcher
1000+ posts
Jak zrobić grę online?
Jest to bardzo trudne z wielu powodów. Min.
A to jedynie wierzchołek góry lodowej…
- Zmienne chmurowe można zapisywać i odczytywać tylko w ramach jednego projektu. Twój projekt musiałby zawierać więc zarówno serwer i klienta i musiałby przydzielać je automatycznie.
- Projekt musi rozpoznawać użytkowników używających obecnie projektu. Oczywiście nie może to działać na zasadzie “ustawienia zmiennej” bo użytkownik może opuścić projekt bez ostrzeżenia, Jeżeli to był klient to pół biedy, ale z serwerem jest kłopot…
- Chmura jest wolna.
- Limit danych chmurowych jest bardzo mały.
A to jedynie wierzchołek góry lodowej…
- pomanczowy
- Scratcher
7 posts
Jak zrobić grę online?
Trochę?To troche trudne. Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.
- PL_DkD_PL
- Scratcher
500+ posts
Jak zrobić grę online?
Nowi scracherzy nie mogli by w ogóle tego zrobić, bo nie mogą używać chmury.Trochę?To troche trudne. Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.
- HappyCat460
- Scratcher
500+ posts
Jak zrobić grę online?
I o to mi chodziło.Nowi scracherzy nie mogli by w ogóle tego zrobić, bo nie mogą używać chmury.Trochę?To troche trudne. Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.
- HappyCat460
- Scratcher
500+ posts
Jak zrobić grę online?
Oczywiście że nie możesz używać chmury.Trochę?To troche trudne. Mam problem ze zrobieniem gry online. Proszę o pomoc.
To okropnie trudne a dla nowych scrachsersów (np. mnie) niewykonalne.
- MentolMen
- Scratcher
1000+ posts
Jak zrobić grę online?
zależy od tego jak skomplikowana jest gra
żeby móc w ogóle to zrobić, to trzeba mieć status scratchera, nowi użytkownicy nie mogą tego zrobić.
jeśli już się weźmie podstawowy na klient/serwer, to jakieś podstawowe gierki można zrobić. Np: wysyłając w chmurze x i y duszków zrobić np: grę platformową online.
żeby móc w ogóle to zrobić, to trzeba mieć status scratchera, nowi użytkownicy nie mogą tego zrobić.
jeśli już się weźmie podstawowy na klient/serwer, to jakieś podstawowe gierki można zrobić. Np: wysyłając w chmurze x i y duszków zrobić np: grę platformową online.
- paczekwmasle
- Scratcher
500+ posts
Jak zrobić grę online?
nowy scratcher kto?
podpisano @paczekwmasle
- AANNTTOONNII
- Scratcher
1000+ posts
Jak zrobić grę online?
Tyle, że w tych grach multiplayer będzie co najwyżej fajnym dodatkiem. Możesz sobie pogolądać jak inni chodzą, ale strzelanki z lagiem 2s nie zrobisz… Multipleyer nie będzie więc właściwym “celem gry”, czy “głównym elementem”. Nie wiem jak to określić. zależy od tego jak skomplikowana jest gra
żeby móc w ogóle to zrobić, to trzeba mieć status scratchera, nowi użytkownicy nie mogą tego zrobić.
jeśli już się weźmie podstawowy na klient/serwer, to jakieś podstawowe gierki można zrobić. Np: wysyłając w chmurze x i y duszków zrobić np: grę platformową online.
- MentolMen
- Scratcher
1000+ posts
Jak zrobić grę online?
hmm
da się zrobić grę, tylko to naprawdę zależy od tego jaka to jest gra
np: czy strzelanie pociskami jest możliwe? no zależy, ale tak
da się zrobić np: strzelankę online, w której głównym elementem będzie własnie online
ogromną przeszkodą jest limitacja rozmiaru chmury, więc gra nie obsługiwałaby wielu graczy
ale zrobienie 1vs1 nawet “szybkiej” gry jest możliwe, tylko trzeba to zrobić w dobry sposób i lag nie będzie taki duży.
oczywiscie, to nie bedzie nawet blisko poziomu strzelanek multi.
da się zrobić grę, tylko to naprawdę zależy od tego jaka to jest gra
np: czy strzelanie pociskami jest możliwe? no zależy, ale tak
da się zrobić np: strzelankę online, w której głównym elementem będzie własnie online
ogromną przeszkodą jest limitacja rozmiaru chmury, więc gra nie obsługiwałaby wielu graczy
ale zrobienie 1vs1 nawet “szybkiej” gry jest możliwe, tylko trzeba to zrobić w dobry sposób i lag nie będzie taki duży.
oczywiscie, to nie bedzie nawet blisko poziomu strzelanek multi.
- PL_DkD_PL
- Scratcher
500+ posts
Jak zrobić grę online?
I do 8 graczy (chyba że się zakoduje np. 2 graczy do jednej zmiennej, bo znaków na zmienną można mieć 311)
Last edited by PL_DkD_PL (April 29, 2020 15:07:40)
- AANNTTOONNII
- Scratcher
1000+ posts
Jak zrobić grę online?
tylko trzeba to zrobić w dobry sposób i lag nie będzie taki duży.
Są różne metody minimalizacji lagów. Jedna polega na tym, że równolegle symulujesz grę na serwerze i lokalnie co jakiś czas synchronizując ją z serwerem. Dzięki tem możesz zrobić np. płynną animację chodzenia, ale nie strzelankę… Przez dwie sekundy dobry gracz zdążyłby już chyba wybić całą przeciwną drużynę, a przecież właśnie tyle zajmie przesłanie informacji o wystrzeleniu pocisku…
Chmura rzeczywiście może się przydać do zrobienia, nie wiem, brydża multiplayer, ale strzelanka z lagiem 2s do pokazywania w domu dla seniorów to jest absurd.
- MentolMen
- Scratcher
1000+ posts
Jak zrobić grę online?
nie mowie o grach pokroju cs'a
ale
czołgi z mniejszą częstotliwością strzału
poza tym
są różne sposoby kodowania tego w chmurze i działania projektu
można np:
przy każdym strzale: kodować x y użytkownika, jego broń, statystyki i milion innych głupot
i co chwila koordynować gdzie jest ten strzał, jego x i y
a można raz wysłać x i y użytkownika i śledzenie strzału odbywa się lokalnie w projekcie, nie w chmurze
a bron, statystyki czy inne rzeczy
są wysyłane raz przy zmianie
i tylko potwierdzenie czy strzał trafił, czy nie
(nie myślałem nad tym długo, więc pewnie da się to zrobić znaczine lepiej)
mówie po prostu
że jeśli zoptymalizujemy to maksymalnie i uprościmy
to da się zrobić coś dobrego, ale mało skomplikowanego.
ale może to być spektakularne i to bardzo.
ale
czołgi z mniejszą częstotliwością strzału
poza tym
są różne sposoby kodowania tego w chmurze i działania projektu
można np:
przy każdym strzale: kodować x y użytkownika, jego broń, statystyki i milion innych głupot
i co chwila koordynować gdzie jest ten strzał, jego x i y
a można raz wysłać x i y użytkownika i śledzenie strzału odbywa się lokalnie w projekcie, nie w chmurze
a bron, statystyki czy inne rzeczy
są wysyłane raz przy zmianie
i tylko potwierdzenie czy strzał trafił, czy nie
(nie myślałem nad tym długo, więc pewnie da się to zrobić znaczine lepiej)
mówie po prostu
że jeśli zoptymalizujemy to maksymalnie i uprościmy
to da się zrobić coś dobrego, ale mało skomplikowanego.
ale może to być spektakularne i to bardzo.
- AANNTTOONNII
- Scratcher
1000+ posts
Jak zrobić grę online?
To jest też kwestia tego na ile można ufać użytkownikowi… W scratchu gdzie oszukiwanie w grach multiplayer jest bardzo łatwe nie ma chyba sensu tworzyć skomplikowanych systemów walidacji i można ufać użytkownikowi w nieskończonym zakresie co wiele upraszcza i przyspiesza. I tak pozostaje w strzelance co najmniej jeden problem związany z opóźnieniem. Nawet jeśli ufałbyś użytkownikowi co do daty wystrzelenia pocisku to ta informacja o dacie i tak dotrze za te “2 sekundy”. Jeżeli serwer jest osobnym komputerem to nie ma problemu, ale jeżeli w projekcie, który jest serwerem ktoś gra to jeżeli on wystrzeli ten pocisk sekundę później to informacja o tym zostanie przetworzona natychmiast i ten gracz może np. zabić gracza, który teoretycznie powinien go zabić sekundę wcześniej. Więc nawet jeżeli rozwiążesz wszystkie inne problemy związane z opóźnieniem to pozostanie ci ten jeden związany z tym, że ktoś może grać na serwerze. To tak jakby na mistrzostwach CS-a ktoś był połączony kablem z serwerownią, a reszta grała gdzieś w boliwii na internecie satelitarnym.