Discuss Scratch

emekthetroll
Scratcher
19 posts

Skrypt do gonienia.

Witam.
Chciałbym zrobić grę GTA Emek City j,ale przed testami Beta nie mam zielonego pojęcia jak zrobić skrypt z pogonią przez policje.Mam juz komunikatolicja i jak go otrzyma duszek z radiowozem (widok z góry) to wtedy musi rzucić się w pogoń za Graczem.Jeżeli go dotknie zabiera 5hp autka i 1hp gracza.Jeżeli gracz wysiądzie (u mnie na przycisk G) to duszki radiowóz sie zatrzymuje.(wychodzących psiarskich to easy )Już gwiazdki co wyskakują mam zrobione.Mam wszystko oprócz właśnie pogoni za graczem.

Dziękuję za odpowiedzi.
OpiGames
Scratcher
100+ posts

Skrypt do gonienia.

Udostępnisz projekt, żebym mógł dokładnie zobaczyć o co chodzi, jak porobiłeś tu rzeczy. Najprawdopodobniej, będzie tu trzeba zastosować dział AI, zwany “Pathfinding” (który w Scratchu najprostszy nie jest)

Już możesz sobie popatrzyć o co chodzi z tym Pathfinding'iem, a jak dalej potrzebujesz pomocy, to udostępnij projekt i mnie poinformuj.

Peace :3


Tu masz przykłady:

- https://scratch.mit.edu/projects/2636739/
- https://scratch.mit.edu/projects/92698059/

Last edited by OpiGames (Nov. 4, 2016 15:14:25)




((Any ideas::operators reporter)::ring obsolete) {what I could::ring sensing} ({put{in{my::events}signature::control}?::list}::variables hat) ::control
emekthetroll
Scratcher
19 posts

Skrypt do gonienia.

Nie chcem czegoś takiego. Ja chcem tylko żeby poprostu radiowóz jak będzie 1 gwiazdka cały czas gonił mnie z prędkością np.5!!! i jak dotknie to nie dostawał padaczki tylko cofnął się o 3 kroki ,zabrał 5 i 1 hp i dalej śmigał
michal3d
Scratcher
4 posts

Skrypt do gonienia.

I TY JESTES NA SCRATCH. Bez obrazy ,ale mój pierwszy projekt mial skrypty do gonienia
michal3d
Scratcher
4 posts

Skrypt do gonienia.

dobra sorry troche mnie poniosło
OpiGames
Scratcher
100+ posts

Skrypt do gonienia.

Komplikujesz
Dobra napiszę ci coś na szybko…

kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli <(gwiazdki) > [0]> to
ustaw w stronę [gracz v]
przesuń o (5) kroków
jeżeli <dotyka [gracz v] ?> to
ustaw [prędkość v] na [5]
powtarzaj aż <(prędkość) < [3]>
przesuń o (prędkość) kroków
zmień [prędkość v] o (-0.1)
end
powtórz (10) razy
przesuń o (3) kroków
end
ustaw [prędkość v] na [3]
powtarzaj aż <(prędkość) > [5]>
przesuń o (prędkość) kroków
zmień [prędkość v] o (0.5)
end
end
end
end




Powinno działać, a ja trafiam do podziękowań :3



((Any ideas::operators reporter)::ring obsolete) {what I could::ring sensing} ({put{in{my::events}signature::control}?::list}::variables hat) ::control
emekthetroll
Scratcher
19 posts

Skrypt do gonienia.

emekthetroll
Scratcher
19 posts

Skrypt do gonienia.

spoko ty tam mówiłeś o scrollingu nie? Ale jak bym zrobił scrolling dla miasta całego to by przecież te boty co jeżdżą albo przechodnie co chodzą będą w miejscu.Nie umiem zescrollować wszystkiego.A pozatym mapa miasta jest zbyt du ża by sie zmieściła na powiększeniu bo maksymalnie powiększamy na 200%
OpiGames
Scratcher
100+ posts

Skrypt do gonienia.

Kameleon02, czy jakoś tak zrobił podobny projekt (gta), ale bez AI, tylko scrollowane miasto i budynki. Obczaj jak chcesz, może będziesz miał z tego jakąś inspirację :3 A scrollowanie objektów łatwe, jak chcesz to potem pomogę,



((Any ideas::operators reporter)::ring obsolete) {what I could::ring sensing} ({put{in{my::events}signature::control}?::list}::variables hat) ::control
OpiGames
Scratcher
100+ posts

Skrypt do gonienia.

Tutaj

EDIT:

Jednak tutaj

Last edited by OpiGames (Nov. 5, 2016 14:30:52)




((Any ideas::operators reporter)::ring obsolete) {what I could::ring sensing} ({put{in{my::events}signature::control}?::list}::variables hat) ::control
emekthetroll
Scratcher
19 posts

Skrypt do gonienia.

już miniej więcej ogarnąłem Niestety Scrolla nie będzie,ale będzie git.Jedno pytanie.Jak zrobić żęby jak duszek dotknie np koloru fioletowego to
sie jakby “zderza” no kolizjuje, i nie może dalej pojechać.Bo chcem zrobić Hitboxy z fioletowago do tekstur
emekthetroll
Scratcher
19 posts

Skrypt do gonienia.

A i jeszcze jak mamy kilka teł (tło w dopełniaczu) to jak zrobić żeby jak dotknie prawej krawędzi to zamieni na tło co niby “będzie po prawej”.
Próbowałem kombinować tak:

kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
jeżeli <<(współrzędna x) < [-200]>> to

I wtedy miało zmieniać tło.Ale nie dość że sie buguje to za dużo roboty

Last edited by emekthetroll (Nov. 5, 2016 20:08:38)

Powered by DjangoBB