Filip_Brajczewski

czy może tu ktoś wyjaśnić mi jak się robi obracanie 3d?

AANNTTOONNII

A chcesz to zrobić w normalnym scratchu, czy z rozszerzeniami?

Jeśli chcesz korzystać z rozszerzeń to masz tu poradnik.

Filip_Brajczewski

w normalnym.

Bimbam360

Filip_Brajczewski wrote:

w normalnym.
A jak w normalnym?

Filip_Brajczewski

no na niech ktoś mi wytłumaczy jak się robi obracanie sześcianu.

paczekwmasle

Filip_Brajczewski wrote:

no na niech ktoś mi wytłumaczy jak się robi obracanie sześcianu.
zależy jak masz zrobiony sześcian

MentolMen

to jest bardzo ciężkie
https://en.scratch-wiki.info/wiki/Three-Dimensional_Projects
https://en.scratch-wiki.info/wiki/How_to_Make_a_Three-Dimensional_Project
skorzystaj z tłumacza, jeśli nie ogarniasz bardzo języka
to są skomplikowane rzeczy, jeśli dopiero zaczynasz

Filip_Brajczewski

a czy jest jakiś sposób bez trygonometrii?

paczekwmasle

Filip_Brajczewski wrote:

a czy jest jakiś sposób bez trygonometrii?
https://scratch.mit.edu/discuss/topic/301390/ zajrzyj tutaj

AANNTTOONNII

paczekwmasle wrote:

Filip_Brajczewski wrote:

a czy jest jakiś sposób bez trygonometrii?
https://scratch.mit.edu/discuss/topic/301390/ zajrzyj tutaj

Odkrywasz przede mną zupełnie nowe możliwości wykorzystywania moich postów.

Czytając to nie mam wątpliwości, że to się nigdy nikomu do niczego nie przyda, a jednak są tam wyjaśnione te metody…

AANNTTOONNII

Filip_Brajczewski wrote:

a czy jest jakiś sposób bez trygonometrii?

Najlepiej jest nauczyć się trygonometrii. Funkcje trygonometryczne są bardzo proste:

sin(a) to współrzędna y punktu położonego na okręgu o promieniu 1 i o środku w punkcie (0, 0) pod kątem a (w mierze łukowej, czyli na łuku o długości a).
cos(a) to współrzędna x tego punktu
tg(a) = sin(a) / cos(a)
ctg(a) = 1/tg(a)

Jak widać dużej filozofii w tym nie ma. Oczywiście zadania z matematyki dotyczące funkcji trygonometrycznych mogą być trudne, a zazwyczaj są bardzo trudne, ale jest to raczej “ręczne” obliczanie sin niektórych kątów lub odwrotnie kątów na podstawie sinusa, albo upraszczanie wyrażeń korzystając z wzorów takich jak ten:

sin(a + b) = sin(a)cos(b) + sin(b)cos(a)

Pisząc program dobrze jest upraszczać niektóre wzory dla przejrzystości kodu, ale w zasadzie nie musisz tego robić. Możesz na pałę wstukiwać proporcje.

Antek_W

Filip_Brajczewski wrote:

a czy jest jakiś sposób bez trygonometrii?
tak, jest nawet bardzo prosty sposób.
tworzysz kwadrat i dajesz rozszerzenie pisak. potem wklejasz kod:
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
idź do x: (0) y: (0)
wyczyść
powtórz (50) razy
stempluj
zmień y o (1)
end
obróć w prawo o (4) stopni
end
możesz zastąpić 4 lub 50 dowolnymi liczbami.

Filip_Brajczewski

Antek_W wrote:

Filip_Brajczewski wrote:

a czy jest jakiś sposób bez trygonometrii?
tak, jest nawet bardzo prosty sposób.
tworzysz kwadrat i dajesz rozszerzenie pisak. potem wklejasz kod:
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
idź do x: (0) y: (0)
wyczyść
powtórz (50) razy
stempluj
zmień y o (1)
end
obróć w prawo o (4) stopni
end
możesz zastąpić 4 lub 50 dowolnymi liczbami.
takie coś to ja umiem.
ale chcę żeby obracało się w 2 kierunkach

artur32123

Filip_Brajczewski wrote:

Antek_W wrote:

Filip_Brajczewski wrote:

a czy jest jakiś sposób bez trygonometrii?
tak, jest nawet bardzo prosty sposób.
tworzysz kwadrat i dajesz rozszerzenie pisak. potem wklejasz kod:
kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
idź do x: (0) y: (0)
wyczyść
powtórz (50) razy
stempluj
zmień y o (1)
end
obróć w prawo o (4) stopni
end
możesz zastąpić 4 lub 50 dowolnymi liczbami.
takie coś to ja umiem.
ale chcę żeby obracało się w 2 kierunkach
Patrz na mój poradnik. tylko zrób to inaczej (Jedna warstwa i jeden skrypt powtórz) Link:https://scratch.mit.edu/projects/396669955/

HappyCat460

Filip_Brajczewski wrote:

czy może tu ktoś wyjaśnić mi jak się robi obracanie 3d?
Zobacz ten poradnik.

AANNTTOONNII

HappyCat460 wrote:

Filip_Brajczewski wrote:

czy może tu ktoś wyjaśnić mi jak się robi obracanie 3d?
Zobacz ten poradnik.

Autor go już zaproponował…

HappyCat460

AANNTTOONNII wrote:

HappyCat460 wrote:

Filip_Brajczewski wrote:

czy może tu ktoś wyjaśnić mi jak się robi obracanie 3d?
Zobacz ten poradnik.

Autor go już zaproponował…
Wiem dopiero po wysłaniu posta zauważyłem.