MrKisiel23

Wiem, że da sie to zrobić tylko po prostu nie pamiętam jak
Chodzi o to, by postać zatrzymywała sie po dotknięciu ściany i po prostu nie mogła na nią wejść. Chyba robiło się to w oparciu o wykrywanie dotykanego koloru, ale czy ktoś mógłby pokazać jak dokładnie ma to wyglądać?

Marwyk2003

ustaw [X v] na [(współrzędna x) ]
ustaw [Y v] na [(współrzędna y) ]

zawsze

jeżeli <dotyka [krawędź v] ?> to
idź do x: (X) y: (Y)

end

end

Marwyk2003

Mam nadzieję, że pomogłem.

MrKisiel23

Dzięki, sprawdze, ale nie do końca o to mi chodziło. Myślałem że to się robi ustawiając spritowi niemożliwość wejścia na dany kolor

Opisek

-> @griffpatch platform tutorial

Coś prostego i podobnego:

kiedy kliknięto zieloną flagę
zawsze
check collision::define
end
definiuj check collision //Opcjonalnie można włączyć brak odświeżania ekranu -> zagięcie czasoprzestrzeni
jeżeli <dotyka koloru [#ff0088] ?> to // różowy kolor zagłady
idź do x: (x_last) y: (y_last)
w przeciwnym wypadku::control celse
ustaw [x_last v] na (współrzędna x)
ustaw [y_last v] na (współrzędna y)
end
Hackując można dorobić do tego wybieranie idywidualnego koloru dla każdego bloku, ale nie sądzę, czy ogarniesz, jeśli czujesz się na siłach odwołuję do dyskusji “Jak hackować bloki?”

Marwyk2003

Jeżeli chodzi o kolor to tylko zastąp blok
<dotyka [krawędź v] ?>
na
<dotyka koloru [#ff0056] ?>

Marwyk2003

Jeżeli chodzi o kolor to tylko zastąp blok
<dotyka [krawędź v] ?>
na
<dotyka koloru [#ff0056] ?>

opisek
Mi taki skrypt działał więc mam pewność, że nie ma pomyłki.

MrKisiel23

Dzięki, powinno działać

OpiGames

Nie popatrzyłem na twój, a to całkiem podobne..
Nie ważne wyjaśnię zmianę w moim skrypcie:
Używając zagięcia czasoprzestrzeni (braku odświeżenia ekranu) otrzymujemy dokładniejszy pomiar i tu nachodzi paradoks, ponieważ: aby nie używać tej metody, a mieć równie dobry pomiar trzeba mieć mega komputer, który jest potrzebny do braku lagów przy używaniu tej metody.