Opisek

Kliknij tutaj, aby wrócić do spisu tematów


Jak hackować bloki

Witaj! Czy chciałbyś mieć w swoim projekcie twój własny zhackowany blok? Nie bój się! To nic trudnego - w tej dyskusji nauczę cię jak to robić. Ja niestety tak łatwo nie miałem i sam z siebie musiałem się tego nauczyć No nic… Zaczynajmy!

Spis treści:
  • Wstęp
  • Pobieranie
  • Edycja
  • Wgrywanie
  • Udostępnianie
Wstęp

Stwórz dowolny projekt i włóż do niego przykładowo taki blok:
definiuj ustaw zmienną (number1) na losowy numer od (number2) do (number3)
Aktualnie blok wygląda tak:
ustaw zmienną (0) na losowy numer od (1) do (10)::custom
Ale my chcemy to zrobić tak:
ustaw zmienną [zmienna v] na losowy numer od (1) do (10)::custom
Ale jak to zrobić?
Pobieranie

Najpierw należy pobrać projekt na swój komputer w formacie .zip
Najpierw standardowo otwórzmy okno zapisywania projektu, znajduje się ono w pierwszym menu rozsuwanym “Plik” na pozycji szóstej od góry.

Ale zamiast zapisać normalnego projektu, z menu rozsuwanego należy wybrać “Wszystkie pliki”, a na koniec nazwy projektu “.zip”

Mamy już pobrany plik, więc pierwszą część mamy już za sobą. Ale co robić dalej?
Edycja

Otwórz pobrane archiwum i znajdź w nim “project.json”, następnie otwórz go za pomocą dobrego edytora tekstu (ja użyję Notepad ++)

Nie obawiaj się widząc rzędy kodu! Wszystko jest tutaj bardzo łatwe. Jeśli masz w edytorze tekstu wyszukiwanie, wpisz do niego pierwsze słowa z przedtem utworzonego nowego bloku i kliknij wyszukaj.


jak widać po frazie “ustaw zmienną” mamy “%n” - znaczy to numer. Są jeszcze inne parametry, które tutaj szybko opiszę:
%n - numer
%m.var - zmienna
%m.list - lista
%c - wybieranie koloru
%s - tekst
%b - logika
%m.note - nuty
%d.listItem - 1, ostatni, losowy
%d.listDeleteItem - 1, ostatni, wszystko
%m.spriteOrStage - duszki i scena
%m.spriteOrMouse - duszki i myszka
%m.stageOrThis - scena i ten duszek
%m.spriteOnly - tylko duszki
%m.attribute - atrybuty
%m.mathOp - matematyka
%m.triggerSensor - czujniki
%m.broadcast - wiadomości
%m.effect - efekty
%m.timeAndDate - data
%m.key - klawiatura
%d.drum - bębenki
%d.instrument - instrumenty
%d.direction - kierunek
%m.rotationStyle - styl rotacji
%m.stop - stop
%m.backdrop - sceny
%m.costume - kostiumy
%m.sound - dźwięki
%m.touching - myszka, duszki i kraniec ekranu
%m.videoState - opcje kamery
%m.videoMotionType - poruszanie i kierunek
%m.scrollAlign - scrollowanie
Teraz wystarczy podmienić %n na coś innego - ja potrzebuję zmienną, więc wezmę %m.var

Teraz będę musiał jeszcze zhackować blok zmiennej, aby zmienna była taka jaką wybrałem w bloku. To jest już trudniejsze,
Trzeba skopiować ten skrypt:
["getParam", "number1", "r"]
Pamiętaj jednak, aby w miejsce “number1” wpisać nazwę twojego parametru.
Następnie odszukaj blok do ustawiania zmiennych:

Zawsze w takim bloku mamy automatycznie wybraną jakąś zmienną - jest to zmienna wybrana z pola. Wystarczy zamienić nazwę tej zmiennej powyżej napisany skrypt.

Wszystko gotowe! Ale tego nie da się wgrać jak normalny projekt! Więc co zrobić?
Wgrywanie

Otwieramy zwykłe okienko wgrywania projektu, jest to piąta pozycja od góry w pierwszym menu rozsuwanym.

Teraz w menu rozwijanym po prawej stronie wybierz zamiast “Pliki niestandardowe”, “Wszystkie pliki”.

Teraz wystarczy, że znajdziesz swoje archiwum i wgrasz do Scratcha. Nie zapomnij zapisać dokumentu tekstowego przed wgraniem!
Oto i efekt:
Przed:

Po:

Ok, mam zhackowane bloki, ale nie mogę ich opublikować! Co mam robić?
Udostępnianie

Przed wgraniem zhackowanych bloków, musisz udostępnić projekt, a jeśli nie udostępniłeś, a wgrałeś, zrób te trzy kroki:
1. Pobierz projekt na swój komputer
2. Stwórz pusty projekt i udostępnij go
3. Wgraj projekt do udostępnionego projektu
GOTOWE! Twój własny zhackowany blok!

Opisek

To jest dla bardziej zaawansowanych Scratcherów

mateusz507

Każdy kto miał styczność z językiem takim jak np. C++,Java, Javascript, HTML ,itp. powinien to zrozumieć
—————————————————–
A tak w ogule super tutorial napewno mi się przyda

Charmind

mateusz507 wrote:

Każdy kto miał styczność z językiem takim jak np. C++,Java, Javascript, HTML ,itp. powinien to zrozumieć
—————————————————–
A tak w ogule super tutorial napewno mi się przyda
dokładnie

billybu

Co jest czym i dlaczego?

Opisek

Poradnik 10+ Osoby poniżej mogą nie zrozumieć.

Mistrz001

Ja mam 11 i to wszystko rozumiem.

Patolary

A czy jesteśmy w stanie zrobić blok zapisu ?
Że w notatniku obok projektu przekonwertowanego do exe, bedzie kod taki sam jak opisywal ktos w temacie jak zapisac gre czy cos takiego. Mysle ze to by sie przydalo woelu osoba. Zwlaszcza ze szukam na to rozwiazania juz od jakiegos czasu
Nie ma rzeczy niemozliwych !

Charmind

Patolary wrote:

A czy jesteśmy w stanie zrobić blok zapisu ?
Że w notatniku obok projektu przekonwertowanego do exe, bedzie kod taki sam jak opisywal ktos w temacie jak zapisac gre czy cos takiego. Mysle ze to by sie przydalo woelu osoba. Zwlaszcza ze szukam na to rozwiazania juz od jakiegos czasu
Nie ma rzeczy niemozliwych !
to samo co kodowanie list w chmurze

Adam005

No nieżle a skąd się tego nauczuliście?

Opisek

Samo z siebie Taką mam naturę, że uczę się sam bez niczego

Enterman

To proste

Oskar4000

oceniam dobrze!

Opisek

Dzięki Sobsz, a możesz usunąć cytat bo zajmujesz połowę strony?

Oskar4000

hack:
definiuj hacked [1] [2]
ustaw (1) na ((2)::variable)

Sobsz

Opisek wrote:

Dzięki Sobsz, a możesz usunąć cytat bo zajmujesz połowę strony?
Chyba mnie mylisz z Oskarem.

Opisek

A no tak Daj sobie obrazek profilowy, bo cię mylę

Mistrz001

Wreszcie Scratch Team usunął ten cytat.

PolskaWilczyca

Coś zrozumiałam ale nie wszystko. Hackowanie bloków nie jest mi potrzebne

Dawid_Kaloryfer2014

mateusz507 wrote:

Każdy kto miał styczność z językiem takim jak np. C++,Java, Javascript, HTML ,itp. powinien to zrozumieć
—————————————————–
A tak w ogule super tutorial napewno mi się przyda
Ja miałem i MAM z HTML 4, Java Script'em, a nawet z CSS.